مبتدی ها بخوانند: راهنمای خرید جویس ویپ بر اساس دستگاه شما

راهنمای خرید جویس ویپ بر اساس دستگاه شما
با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید

با وجود طعم‌های مختلف ایجوس در بازار، حق می دهیم که یافتن بهترین ویپ جویس کار دشواری باشد اما با این راهنمای خرید جویس ویپ می توانید از سردرگمی خارج شوید. قطعا نباید نگران باشید چون این راهنمای جامع درباره نحوه خرید جویس مناسب برای دستگاه شما گردآوری شده است تا هنگام خرید مایع الکترونیکی بهترین انتخاب را داشته باشید.

باید بدانید که هنگام خرید ایجوس الزامی ست که به مواردی همچون نوع و قدرت نیکوتین، و طعم آن توجه ویژه داشته باشید و دقت کنید که آیا E-juice خریداری شده با کیت ویپ شما کار می کند و تجربه ای خوشایند و لذت بخش برای شما فراهم می نماید یا خیر!

جویس ویپ چیست؟ (E-juice)

جویس ویپ مایع مورد استفاده در سیگارهای الکترونیکی است که به بخار تبدیل می شود. نام های دیگر آن عبارتند از:

  • مایع الکترونیکی
  • ای-جویس
  • مایع ویپ
  • جویس سیگار الکترونیکی

تمام ویپ ها، صرف نظر از اندازه یا ظاهر دستگاه، به وجود مایع الکترونیکی برای تولید بخار نیاز دارند. آب ویپ دارای طعم های فراوان، ویسکوزیته های مختلف (قدرت چسبندگی) و طیف وسیعی از قدرت نیکوتین است.

راهنمای خرید جویس: جویس ویپ ارگانیک و طبیعی از رویا تا واقعیت؟!

مایع الکترونیکی ویپ می تواند ارگانیک باشد اما صرفا ادعای شرکتها مبنی بر استفاده از مواد ارگانیک، دلیل بر تایید این موضوع نیست. محصولاتی مانند غذا، نوشیدنی، داروها و ویتامین‌ها تنها در صورتی می‌توانند “گواهی ارگانیک” دریافت کنند که استانداردهای زیر را رعایت نمایند: (منبع: USDA.gov)

  • تولید شده بدون روشهای استثنایی (مانند مهندسی ژنتیک، تشعشعات یونیزه یا فاضلاب صنعتی)
  • تولید شده از مواد  مجاز (برای آشنایی بیشتر، فهرست ملی مواد مجاز و ممنوع USDA را بررسی کنید.)
  • تولید شده توسط نماینده تایید شده برنامه ملی ارگانیک USDA، با رعایت تمام مقررات ارگانیک USDA.

نحوه انتخاب طعم مناسب جویس ویپ

  • در سال 2014، تحلیل مجله Tobacco Control نشان داد که 7700 طعم دهنده ایجویس در بازار وجود دارد.
  • در سال 2017، آنها دریافتند که تنها در بازار هلند، 20000 ایجویس و 250 گونه طعم کاملاً منحصر به فرد وجود دارد.
  • در سال 2024، با افزایش محبوبیت روز افزون ویپینگ، احتمالاً این تعداد چندین برابر خواهد شد با این حال اعلام ارقام و اعداد دقیق در این بازار بزرگ کار دشواری است.

با این وجود، هر روز ایجویس های جدید دیگری نیز ایجاد شده، آزمایش می گردند و به فروش می رسند. از آنجایی که هر روز گزینه های بیشتری برای خرید بوجود می آیند، چگونه ویپرها (استفاده کنندگان ویپ) می توانند ایجویس مناسبی خود را با طعم، نسبت PG و VG و قدرت نیکوتین مورد نظر پیدا کنند؟

انتخاب بهترین طعم های جویس ویپ
محبوب ترین طعم های جویس ویپ

راهنمای خرید جویس،انتخاب بهترین طعم های جویس ویپ

با وجود طعم‌های شگفت‌انگیز ایجویس در فروشگاههای آنلاین، در هر زمان مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای ویپرها فراهم است. کشف طعم های مختلف کار لذت بخشی است، شما هرگز نمی دانید که ممکن است کدام یک از آنها را دوست داشته باشید پس باید آنها را امتحان کنید.

در زیر فهرستی از محبوب‌ترین طعم‌های ایجویس بیان شده اند. اگر هیچ یک از این طعم ها برای شما جذابیت نداشت، ناامید نشوید! زیرا تعداد زیادی از گزینه ها با طعم های مختلف در بازار موجود است. کافی است بررسی کنید. کافیست در گوگل یک جستجوی ساده انجام دهید.

1- میوه ای و گرمسیری

طعم های میوه ای از محبوب ترین نوع ایجویس ها هستند و هزاران نوع مختلف و ترکیب طعمی برای انتخاب وجود دارند. انگور سیاه، انار، هندوانه و… برخی از طعم‌هایی هستند که باید امتحان کنید.

ایجویس های میوه ای و گرمسیری، ویپنگ با لذتی کامل و روزمره فراهم می کنند. آنها طعم های پیچیده و جالبی دارند که جوانه های چشایی شما را تحریک می نمایند. با وجود طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و ترکیب‌ میوه‌های مختلف، می توان ادعا کرد که هر ویپری می تواند طعم دلخواهد خود را بیابد.

اگر فکر می کنید ممکن است از طرفداران ایجویس های میوه ای یا گرمسیری هستید، مجموعه طعم های موجود در وبسایت ویپرزکو مورد علاقه شما خواهد بود. این ایجویس های میوه ای از نوع خاص هستند:

  • توپاز شامل طعم دیوانه کننده انبه همراه با مزه پرچرب خامه است.
  • روبی ویژه عاشقان توت فرنگی است که از توتهای آبدار و تازه چیده شده، تهیه می شود.
  • امرالد طعمی بسیار لذت بخش می باشد که تندی لیمو را با لیموترش و منتول تگری ترکیب کرده است.

2- یخی و با طراوت

ایجویس سرشار از یخ، نعناع و منتول، یکی دیگر از گزینه های محبوب در میان بسیاری از ویپرهاست. افرادی که قبلا از سیگارهای منتول استفاده می کردند یا سیگاریهایی که طعم ساده نعنا را دوست دارند ممکن است به سمت این جویس های خنک‌کننده جذب شوند.

در مورد ویپ های یخی دو گزینه اصلی وجود دارد:

  • مایعات الکترونیکی با طعم نعناع خالص مانند ویپ جویس نعنا فلفلی
  • مایعات الکترونیکی که طعم دیگری را با رگه های یخی ترکیب می کنند مانند میخک یخی یا هندوانه یخی

گزینه دوم برای هر کسی که از طعم پیچیده ویپ لذت می برد، مناسب است که در آن، طعم شیرین و میوه ای در دم، و طعم خنک نعنایی در بازدم احساس می شود.

3- دسر و آب نبات

یکی دیگر از دسته های محبوب ای-جویس ها، طعم های الهام گرفته شده از دسر و آب نبات است. مایعات الکترونیکی الهام گرفته شده از دسر، طعم‌های دسر کلاسیک مانند بستنی و مرنگ را برگرفته و آن‌ را به ایجویس های ضعیف تر تبدیل می‌کنند. در حالی که جویس ویپ های برگرفته شده از طعم های آبنباتی و شیرین، از خوراکی‌های شیرین مورد علاقه ما الهام می‌گیرند.

مایعات الکترونیکی ترش یکی دیگر از انواع  ایجویس های آبنباتی هستند که با وجود طعم‌های خوشمزه Pink Sour و Pink Remix از پرفروش‌ترین ایجویس ها به شمار می آیند. طرفداران ویپ های شیرین، گونه های بابلگام را بیشتر ترجیح می دهند مانند بابلگام هندوانه و بابلگام انار. همچنین کتان کندی را به عنوان یکی از بهترین ویپ جویس ها با طعم تحریک کننده جوانه های چشایی همراه با ابری از بخار فراموش نکنید.

4- نوشیدنی

در سال‌های اخیر، شاهد آن بوده‌ایم که ویپ‌های الهام‌گرفته از نوشیدنی‌ها، طوفانی در دنیای ویپینگ ایجاد کرده اند. ایجویس هایی که با انواع نوشیدنی ها، طعم دار شده اند، طیف گسترده ای دارند و بسیار محبوب هستند.  از جویس ویپ های برگرفته شده از کوکتل های رنگارنگ مانند طعم پیناکولادا، تا طعم های سرد اسلوشی و اسموتی های خامه ای.

اگر مایلید ایجویس های برگرفته شده از نوشیدنی ها را امتحان کنید، اسموتی صورتی کلاسیک یا انیشتین، گزینه خوبی برای شروع هستند. در حالی که بلوآیس طعم تازه تری را به نوشیدنی اضافه می کند.

5- تنباکو

مهم نیست که قبلاً سیگاری بوده اید یا هرگز در زندگی خود سیگار نکشیده اید، جویس ویپ تنباکویی یکی از بهترین طعم های پیشنهادی برای شماست. این مایع الکترونیکی غنی، پر طعم و بو و سرشار از نوت های طعمی مختلف یکی از انتخابهای خبرگان ویپینگ می باشد.

اگر به ویپ با طعم تنباکو علاقه مند هستید، چیزی جز مایع الکترونیکی دکتر ویپ بلک (Dr vape black) انتخاب شما نخواهد بود. هر ویپری که خواهان طعم ناب و تند ایجویس هست، از این طعم ستودنی به عنوان سالت نیک یا مایع الکترنیکی شورت فیل لذت خواهند برد. حتما تنباکوی کینگ را به عنوان نوع فوق العاده دیگری از ویپ تنباکویی امتحان کنید.

هنگام انتخاب یک مایع الکترونیکی، طعم ها تنها چیزی نیستند که باید در نظر بگیرید. انتخاب نوع مایع الکترونیکی مناسب برای دستگاه ویپ و میزان نیاز شما به نیکوتین نیز مهم است.

نسبت VG و PG

VG و PG که به نام‌های گلیسیرین گیاهی و پروپیلن گلیکول نیز شناخته می‌شوند، دو ماده اصلی در ایجویس ها هستند. نسبت VG و PG تعیین می کند که ایجویس چگونه رفتار خواهد کرد و در چه دستگاه هایی می توان از آن استفاده کرد.

به عنوان مثال، یک مایع الکترونیکی با VG بالا، چسبناک تر و تیره تر از جویس هایی با 50٪ گلیسیرین گیاهی و 50٪ پروپیلن گلیکول است. این به این دلیل است که VG به طور طبیعی غلیظ تر از PG است، بافتی شربتی دارد و کمی شیرین است، بنابراین ای-جویس هایی با VG بالا غلیظ تر از ترکیب های 50/50 هستند و برای تبخیر (تبدیل به بخار) به باتری و حرارت بیشتری نیاز دارند. این جویس های الکترونیکی مبتنی بر VG، ابرهای بخار بزرگ‌تری تولید می‌کنند و اغلب در ویپ هایی با مقاومت الکتریکی پایین استفاده می شوند.

جویس های الکترونیکی پروپیلن گلیکول (مانند سالت نیک) 50% یا بیشتر، برای استفاده در کیت هایی با قدرت پایین یا قلم ویپ مناسب هستند، در مقابل مایعات ویپی که در آنها PG بیشتر از VG است، رقیق‌تراند و راحت‌تر تبخیر می‌شوند، بنابراین به قدرت باتری و حرارت زیادی نیاز ندارند و بخار کمتری تولید می کنند، و برای ویپینگ پر بخار مناسب نیستند.

انواع اصلی مایع الکترونیکی
معرفی انواع اصلی مایع الکترونیکی

نوع نیکوتین

نکته بعدی درباره راهنمای خرید جویس ویپ این است  که چه نوع نیکوتینی را در جویس خود می خواهید؟! سه نوع اصلی مایع الکترونیکی وجود دارد که می توانید بخرید:

  • مایعات الکترونیکی نیکوتین فری بیس (Free-Base): این مایعات حاوی نیکوتین خالص (همان نوع نیکوتین موجود در سیگار) هستند و آسیب قابل توجهی به گلو وارد می کنند.
  • سالت نیک ها (Salt Nick): این سالتها از شکل جدیدی از نیکوتین استفاده می‌کنند که برای ایجاد ضربه نرم‌تر به گلو و جذب سریع‌تر نیکوتین ایجاد شده است.
  • شورت فیل ها (Shortfill): اینها مایعات الکترونیکی بدون نیکوتین هستند که می توانند با یک شات نیکوتین (به طور جداگانه فروخته می شود) مخلوط شوند و به قدرت نیکوتین مورد نظر برسند یا بدون نیکوتین استعمال گردند.

یافتن قدرت مناسب نیکوتین

وقتی صحبت از یک تجربه عالی از ویپینگ می شود، سطح نیکوتین نقش مهمی ایفا می کند. سطوح نیکوتین در جویس ویپ باید استانداردهای سخت گیرانه ای را رعایت کنند، در حالی که در سیگار، تعیین دقیق مقدار نیکوتین کار دشواری است.

جویس ویپ ها دارای مقادیر قوی نیکوتین از 0 میلی گرم تا 20 میلی گرم هستند. این مقادیر نشان دهنده مقدار نیکوتین در هر 1 میلی لیتر جویس ویپ است و گاهی اوقات به صورت درصد بیان می شود.

سالت نیکوتین که معمولاً به عنوان “سالت نیک” شناخته می شود، نوعی نیکوتین فرآوری شده است که درجویس ویپ استفاده می شود. برخی از ویپرها سالت نیک ها را به نیکوتین «خالص» که شکل اصلی نیکوتین موجود در جویس ویپ هستند، ترجیح می دهند زیرا کمتر به گلو آسیب می زنند. هنگام خرید جویس، به یاد داشته باشید که سالت نیک ها اغلب حاوی سطوح بالاتری از نیکوتین هستند که حداکثر میزان آن 20 میلی گرم است.

ویپرهایی که در طول روز مقدار مصرف کمتری دارند، می توانند سطح نیکوتین بالاتری را انتخاب کنند، در حالی که آنهایی که بیشتر استعمال می کنند ممکن است سطح نیکوتین کمتری را ترجیح دهند. میزان نیکوتینی که از آن لذت می برید نیز می تواند تحت تأثیر میزان مصرف سیگار باشد.

در زیر تصویر کلی از یک راهنما برای خرید جویس ویپ نیکوتین دار برای افرادی که اولین بار از مصرف سیگار به ویپینگ روی آورده اند بیان شده است:

  • 0 میلی‌گرم در میلی‌لیتر – بهترین میزان برای ویپرهایی که می‌خواهند هیچ نیکوتینی مصرف نکنند یا میزان نیکونین مصرفی خود را کاهش دهند.
  • 3 میلی‌گرم در میلی‌لیتر – بهترین میزان برای ویپرهایی که قبلا سطح ویپینگ بالاتری داشتند یا کمتر سیگار می کشیدند (کمتر از ده نخ سیگار در روز)
  • 6 میلی‌گرم در میلی‌لیتر – بهترین میزان برای افرادی که به طور معمول سیگار می‌کشند.
  • 12 میلی‌گرم در میلی‌لیتر – بهترین میزان برای افرادی که زیاد سیگار می‌کشیدند (تا 30 نخ سیگار در روز) یا کسانی که سیگارهای بدون فیلتر مصرف می کنند.

مقدار نیکوتین در ویپ های یکبار مصرف کمی بیشتر از شیشه های جویس ویپ است که از 10 میلی گرم تا 20 میلی گرم متغیر می باشد، زیرا در وسایل یکبار مصرف اغلب از سالتهای نیکوتین دار استفاده می شود. شاید

راهنمای خرید جویس، نحوه انتخاب بین سالت نیکوتین و نیکوتین خالص

چه از یک فروشگاه حضوری خرید کنید یا آنلاین، یکی از اولین چیزهایی که متوجه خواهید شد این است که انتخاب خرده‌فروش بر اساس نوع نیکوتین به دو بخش تقسیم می‌شود.  این دو انتخاب، نیکوتین خالص و سالت نیکوتین هستند. بسته به جایی که زندگی می کنید، ممکن است متوجه شوید که شیشه های جویس نیکوتین خالص به طور قابل توجهی بزرگتر از شیشه های جویس سالت نیکوتین هستند.

بزرگترین تفاوت بین جویس های نیکوتین خالص و  سالت نیکوتین این است که قدرت نیکوتین آنها کاملا باهم متفاوت است.

  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که محدودیت‌های نظارتی در مورد قدرت نیکوتین جویس وجود ندارد، دو مورد از رایج‌ترین میزان ایجویس های سالت نیکوتین، 25 mg/ml و 50 mg/ml هستند.
  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دارای محدودیت‌های نظارتی سخت گیرانه بر میزان قدرت نیکوتین جویس  است، دو مورد از رایج‌ترین میزان ایجویس های سالت نیکوتین 10 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر و 20 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر هستند.
  • در همه مناطق، دو قدرت رایج برای جویس های نیکوتین خالص 3 میلی گرم بر میلی لیتر و 6 میلی گرم در میلی لیتر است.

حتی اگر منطقه ای که در آن زندگی می کنید، قدرت نیکوتین مایع الکترونیکی به حداکثر 20 میلی گرم در میلی لیتر محدود شده باشد، هنوز هم تفاوت زیادی بین این قدرت و محدوده 3-6 میلی گرم در میلی لیتر وجود دارد که برای مایع الکترونیکی نیکوتین خالص میزان معمولی است. بنابراین، انتخاب بین نیکوتین خالص و سالت نیکوتین، مهمترین تصمیمی است که باید هنگام اولین خرید جویس ویپ در نظر بگیرید. اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید، تجربه ناخوشایندی خواهید داشت زیرا در نهایت نیکوتین بسیار کمتر یا بسیار بیشتر از آنچه نیاز دارید مصرف خواهید کرد.

ساده ترین راه برای انتخاب بین نیکوتین خالص و سالت نیکوتین این است که به اندازه دستگاه ویپ خود نگاه کنید. اگر دستگاه کوچکی مانند قلم یا پاد سیستم دارید، به جویسی با قدرت نیکوتین بالا نیاز دارید و احتمالاً باید از جویس های سالت نیکوتین استفاده کنید. اگر دستگاه بزرگی مانند باکس مد یا پاد مد دارید، به جویسی با قدرت نیکوتین پایین نیاز دارید و احتمالاً باید جویس نیکوتین خالص تهیه کنید. این مقاله نیز برای شما مفید باشد: مقایسه ویپ و پاد

آیا جویس ویپ می تواند فاسد و تاریخ گذشته شود؟

از نظر فنی بله، ایجویس ممکن است فاسد شود اما این روند همانند روند فاسد شدن غذا نیست. جویس ویپ در محفظه خود بسیار پایدار است. حتی ممکن است رنگ آن تغییر کند و با گذشت زمان قهوه ای شود، اما این بدان معنا نیست که تاریخ مصرف آن گذشته است. به طور کلی می توان گفت، ایجویس تا زمانی که اولین عنصر سازنده آن “منقضی شود” دوام می آورد که این زمان معمولا تا دو سال بعد از تاریخ تولید طول می کشد.

ایجویس گرما، نور خورشید و اکسیژن را دوست ندارد و مدت زمان ماندگاری آن به میزان موفقیت شما در نگهداری آن بستگی دارد. یخچال مکان مناسبی برای نگهداری ایجویس نیست. قرار دادن آن در محل خشک و خنکی همچون کمد، بهترین راه برای اطمینان از ماندگاری بالای ایجویس است.

برخی از شیشه های ای-جویس دارای تاریخ انقضا هستند و برخی دیگر خیر. اما بر اساس قوانین FDA در مورد محصولات مصرفی، تنها شیر خشک نوزادان باید تاریخ انقضا داشته باشد. تاریخ تولید و انقضای سایر محصولات طبق صلاحدید شرکت سازنده اعمال می شوند.

 5 سوال متداول درباره راهنمای خرید جویس ویپ

1- اگر به طور تصادفی جویس ویپ را قورت دهیم چه اتفاقی می افتد؟

بلعیدن مقداری از جویس بدون نیکوتین هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی کند. اگر جویس شما دارای نیکوتین است، قضیه فرق می کند، البته چندان نگران کننده هم نیست. وجود دوز نیکوتین باعث مسمومیت می شود. اگر به هر دلیلی مقادیر زیادی از جویس را بلعیدید بدون توجه به قدرت نیکوتین آن، به مراکز درمانی مراجعه کنید.

2- آیا جویس ویپ روی لباس لک برجای می گذارد؟

در بیشتر موارد، خیر! بیشتر لکه های ای-جویس پس از شستشو از بین می روند. همچنین می توانید مقداری مایع ظرفشویی را روی لکه بریزید و آن را با یک پارچه لطیف بمالید تا کاملا مطمئن شوید که لکه از بین رفته است. گفته می شود، برخی از مایعات الکترونیکی که حاوی رنگ مصنوعی هستند، می توانند لباس های شما را لک کند. این نوع جویس ها اغلب رنگ های روشن تری دارند و به راحتی قابل تشخیص هستند.

3- چگونه E-juice ریخته شده را پاک کنیم؟

اگر فقط کمی ریخته باشید، پاک کردن آن با دستمال آشپزخانه کافی است اما اگر یک بطری کامل ریخته باشید، و بچه‌ها یا حیوانات خانگی (مخصوصاً گربه‌ها) در اطراف شما هستند، از پاک‌کننده‌ سطوح استفاده کنید. نیکوتین به پوست نفوذ می کند، بنابراین هنگام تمیز کردن از دستکش استفاده کنید.

4- چگونه باید از جویس ویپ نگهداری کنیم؟

شیشه های ایجویس را در مکان خشک و خنک نگهداری کنید. اگر شیشه های آن تیره رنگ باشند نگهداری آن نیز راحت تر خواهد بود.

5- آیا جویس ویپ حالت روغنی دارد؟

خیر! جویس ویپ روغنی نیست. برخی از جویس ویپ ها ممکن است حاوی مقادیر کمی از روغن‌های طبیعی باشند که از میوه ها، تنباکو یا سایر عصاره‌ها به دست آمده اند، اما این روغن‌ها بسیار اندک هستند و نمی توانند قابلیت ترکیب پذیری جویس ویپ با آب را تغییر دهند. اگرچه جویس ویپ ممکن است شبیه روغن به نظر برسد، اما روغن نیست. روغن های مناسب ویپینگ مربوط به کانابیس می شوند و نه جویس ویپ

حرفه ای ها بهترین راهنما برای خرید جویس ویپ

بر اساس تجربه ویپرهای حرفه ای، نیازی نیست هنگام ویپینگ تنها یک طعم را انتخاب کنید و فقط آن را استعمال نمایید. در واقع، این یک روش بسیار خسته کننده برای ویپینگ است! لذت ویپینگ در این است که  انواع مختلفی از ای-جویس ها با طعم های منحصر به فرد را امتحان کنید.

ما امیدواریم که این راهنما به شما کمک کرده باشد تا بفهمید کدام ای-جویس را امتحان کنید. اگر در دنیای ویپینگ تازه کار هستید، راهنمای ما را برای انتخاب کیت ویپ مناسب و شناسایی قدرت نیکوتین بررسی کنید. ما همچنین فهرستی از بهترین طعم‌های مایع الکترونیکی را که ویپرهای تازه کار باید امتحان کنند، گردآوری کرده‌ایم.

6 دیدگاه برای “مبتدی ها بخوانند: راهنمای خرید جویس ویپ بر اساس دستگاه شما

  1. محمد علی گفته:

    با سلام راستش طوری معرفی کردن که اگر کسی سیگاری هم نباشد توجهش جلب میشود ولی در کشور ما لازم هستش تمام مغازه های سیگار فروشی را جمع کنند و بجای ان از این دسته ها استواده شود چرا که سیگار گرایش انسان را به مواد مخدر بالا میبرد چرا که باعث بی حس و حالی به انسان میدهد و کم کم جوانان را گرفتار اعتیاد میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین