0 تا 100 راهنمای خرید دستگاه ویپ + ناگفته ها

راهنمای خرید دستگاه ویپ
با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید

خرید دستگاه ویپ متناسب با سبک و تجربه افرادی که ویپ می کشند، کار دشوای است. چون انواع و مدلهای مختلفی از کیت ویپ در بازار وجود دارد. اگر تصمیم به ترک سیگار دارید و می خواهید به ویپینگ روی بیاورید، اولین قدم را برای بهبود کیفیت زندگی خود برداشته اید اما این فقط اولین قدم است. قبل از اینکه بتوانید عملاً ویپینگ را شروع کنید، باید بهترین دستگاه ویپ را برای نیازهای خود انتخاب کنید. این مقاله جامع ترین راهنمای خرید دستگاه ویپ برای شماست که در آن با انواع مختلف دستگاه های ویپ آشنا خواهید شد و اطلاعاتی کامل برای انتخاب بهترین کیت ویپ برای یک مبتدی را کسب خواهید کرد.

ویپ اساساً با سیگار متفاوت است زیرا این دو تقریبا هیچ وجه اشتراکی با هم ندارند به جز نیکوتین! همه برندهای سیگار اساساً یکسان هستند، اما نمی‌توان در مورد سیگارهای الکترونیکی چنین ادعایی کرد. برخی از محصولات ویپ برای مبتدیان طراحی شده اند و برخی دیگر به گونه ای طراحی شده اند که به ویپرهای حرفه ای، یک تجربه خوشایند از ویپینگ ارائه دهند.

کیت ویپ یا دستگاه ویپ (Vape Kit) چیست؟

کیت‌ ویپ نوعی سیگار الکترونیکی قابل شارژ است که از یک باتری و یک مخزن تشکیل شده است که می‌توان آن را با «مایع الکترونیکی» یا «جویس ویپ» پر کرد. جویس ها در طیف گسترده ای از طعم ها و قدرت نیکوتین موجود هستند. این کیت ها که به‌عنوان سیگارهای الکترونیکی و دستگاه‌های ویپینگ نیز شناخته می‌شوند، برای تبدیل مایع الکترونیکی به بخار ساخته شده اند. انواع و مدل‌های مختلفی برای برآوردن نیازهای هر ویپر، با هر سبک و سطح تجربه ای طراحی شده‌اند، از این رو انتخاب کیت مناسب به کاری دشوار تبدیل شده است.

راهنمای خرید قطعات دستگاه ویپ
نکات مهم در خرید قطعات دستگاه ویپ

راهنمای خرید قطعات دستگاه ویپ

تمامی کیت ویپ ها، دارای قسمت های پایه ای یکسانی هستند: باتری، تانک یا مخزن (برای نگهداری جویس ویپ) و سیم پیچ (کویل). این قطعات بسته به مدل دستگاه می توانند از نظر پیچیدگی متفاوت باشند، اما هر ویپ موجود در بازار از دستگاه ویپینگ یکبار مصرف 300 هزار تومانی گرفته تا گران‌ترین دستگاه، این قطعات را خواهند داشت.

  • باتری:

تمام سیگار الکترونیکی با باتری لیتیوم-یونی تغذیه می شوند. این باتری می تواند داخلی (غیرقابل تعویض، مانند لپ تاپ) یا خارجی (قابل تعویض، مانند دستگاه کنترل تلویزیون) باشد. عمر باتری بر حسب میلی آمپرساعت (mAh) اندازه گیری می شود. هرچه این عدد بیشتر باشد عمر باتری نیز بیشتر خواهد بود. مانند همه باتری‌های لیتیوم-یونی (از جمله باتری‌های موجود در تلفن همراه)، باتری‌های ویپ نیز به مرور زمان خراب می شوند.

همانطور که به شارژ مجدد دستگاه ادامه می دهید، متوجه خواهید شد که رفته رفته آنها کمتر می توانند شارژ نگه دارند. این بخشی از چرخه عمر مفید باتری است. کیت های استارتر ویپ و دستگاه های پاد دارای یک باتری داخلی هستند که می تواند بین 6 ماه تا یک سال قبل از شروع به تحلیل رفتن، دوام بیاورد.

باتری های داخلی می توانند ظرفیت 350 میلی آمپرساعت تا بیش از 2500 میلی آمپرساعت را در خود جای دهند، بنابراین قبل از خرید حتما اندازه باتری را بررسی کنید. باتری‌های خارجی، که در بسیاری از ویپ‌های ساب اهم و مدها استفاده می‌شوند، می‌توانند بیش از 2500 میلی‌آمپرساعت را در خود جای دهند. حتی مدهایی با باتری دوگانه نیز وجود دارند که از دو باتری به طور همزمان استفاده می‌کنند و حداکثر ظرفیت آن‌ها با یک بار شارژ به بیش از 5000 میلی‌آمپرساعت می‌رسد.

  • کارتریج یا مخزن یا پاد:

کارتریج یا مخزن محفظه ای است که مایع الکترونیکی را در خود نگه میدارد. مخزن های قابل شارژ دارای یک درگاه پرکننده مایع الکترونیکی (اغلب با درپوش لاستیکی) هستند که جدا می شوند و بعد از پر شدن با جویس ویپ دوباره سرجای خود جایگذاری می گردند. در بالای مخزن، دهان گیر واقع شده است که از آنجا می توان بخار حاصل از جویس را استنشاق نمود.

  • کویل یا سیم پیچ:

هر دستگاه ویپ یک کویل در داخل خود دارد. کویل های ویپ دو بخش اصلی دارند: سیم کویل و فتیله! فتیله مایع الکترونیکی را مانند یک اسفنج جذب کرده و سیم کویل، الکتریسیته باتری را به گرما تبدیل می کند؛ در نتیجه گرمای سیم، مایع الکترونیکی داخل مخزن را بخار می نماید.

همانند باتری ها، کویل ها نیز ممکن است داخلی یا قابل تعویض باشند. تعمیر و نگهداری کویل های داخلی آسان تر است. در مقابل کویل های قابل تعویض، طول عمر بیشتری دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کویل ویپ، راهنمای ما را حتما بخوانید.

کویل ها با اهم (Ω) اندازه گیری می شوند که یک واحد مقاومت الکتریکی است. سیم پیچ های با مقاومت بالا (بالاتر از 1Ω) به توان کمتری نیاز دارند، در حالی که سیم پیچ هایی با مقاومت پایین (زیر 1Ω) به قدرت بیشتری نیاز دارند.

  • مایع الکترونیکی:

مایع الکترونیکی که با نامهای جویس ویپ یا ایجوس شناخته می شود، تجربه ویپینگ را لذت بخش می نماید. مایعات الکترونیکی شامل مخلوطی از پروپیلن گلیکول (PG)، گلیسیرین گیاهی (VG) و نیکوتین اختیاری است. آنها را می توان در قدرت ها و نسبت های مختلف و متناسب با دستگاه ویپ خریداری کرد. افرادی که قصد ترک سیگار دارند، معمولاً مایعات الکترونیکی نیکوتین دار انتخاب می کنند، سپس به آرامی مصرف نیکوتین خود را کاهش می دهند تا زمانی که به طور کامل آن را حذف نمایند.

  • دهان گیر:

دهان گیر در انتهای دستگاه ویپ قرار دارد و سبب می شود بخار ایجوس هنگام استنشاق از کویل به ریه های شما برسد.

  • شارژر:

شارژر هر کیت ویپ نسبت به نوع دستگاه متفاوت است که می تواند از نوع شارژر USB، شارژر Micro USB یا شارژر Bay Cylindrical باشد.

راهنمای خرید لوازم جانبی دستگاه ویپ

یک دستگاه ویپ معمولاً با یک مخزن و یک یا دو کویل ارائه می شود (مگر اینکه کویل ها در مخزن تعبیه شده باشند). اگر کیت از باتری های ویپ خارجی استفاده می کند، باید آنها را جداگانه خریداری کنید. تمام چیزی که برای شروع کار با کیت خود نیاز دارید، مایع الکترونیکی است.

همه کیت های ویپ دارای کابل شارژ نیستند. سازندگان اخیراً برای کمک به پایین نگه داشتن قیمت ها و کاهش ضایعات الکتریکی، آنها را کنار گذاشته اند (مانند گوشی های اپل)، زیرا اکثر کیت های ویپ از یک نوع کابل شارژ یعنی تایپ سی (USB-C) استفاده می کنند. برخی از کیت های ویپ ارزان قیمت ممکن است فقط با یک دستگاه و یک مخزن ارائه شوند. بعلاوه تمام لوازم جانبی کیت ویپ به وضوح در بروشور توضیحات محصول ذکر شده است.

قبل از خرید دستگاه ویپ، سبک ویپینگ خود را بشناسید!

3 سبک مختلف ویپینگ وجود دارد: ویپینگ دهان به ریه (MTL)، ویپینگ مستقیم به ریه (DTL) و ویپینگ مستقیم به ریه محدود شده (RDTL). سبک ویپینگ به ترجیحات شخصی و همچنین سطح تجربه مصرف کننده بستگی دارد.

ویپرهای جدید و افرادی که اخیراً سیگاری بوده اند، بیشتر احتمال دارد که از سبک دهان به ریه استفاده کنند، در حالی که ویپرهای با تجربه اغلب سبک مستقیم به ریه را ترجیح می دهند (البته نه همیشه).

  • دهان به ریه (MTL): ویپینگ دهان به ریه مانند کشیدن سیگار است که در آن ابتدا بخار به داخل دهان کشیده می شود و سپس به داخل ریه استنشاق می گردد. این رایج‌ترین سبک در میان ویپرهای مبتدی است و کیت استارتر معمولی برای این منظور طراحی شده است. MTL برای قدرت نیکوتین بالا و مایعات الکترونیکی که نسبت یپروپیلن گلیکول (PG) بالاتری دارند مناسب است چون ضربات حساب شده ای به گلو وارد می کنند. MTL با سالت های نیکوتین و سایر ایجویس ها با قدرت نیکوتین بالا سازگار است.
  • مستقیم به ریه (DTL): استنشاق مستقیم به ریه مانند مکیده آب از نی (به سادگی نفس کشیدن) است که در آن بخار مستقیماً به ریه ها استنشاق می شود. این سبک در بین ویپرهای با تجربه با استفاده از کیت های ساب اهم با مایعات الکترونیکی با قدرت نیکوتین کم محبوب است. سبک ویپینگ DTL برای ایجویس هایی که حاوی گلیسیرین گیاهی (VG) بالاتری هستند و تولید بخار بیشتری دارند، عالی است. DTL به دلیل فشاری که بر گلو وارد می کند، برای ویپینگ با قدرت نیکوتین بالا ایده آل نیست. اگر به قدرت نیکوتین بالاتر یا ضربه گلو بیشتر نیاز دارید، باید MTL را انتخاب کنید.
  • مستقیم به ریه محدود شده (RDTL): این سبک از ویپینگ ترکیبی بین MTL و DTL است که در آن بخار قبل از استنشاق به ریه و تا حدودی در دهان باقی می ماند. ویپینگ RDTL در بین ویپرهای متوسطی که به دود و بخار فراوان علاقه دارند، محبوب است. سیگارهای الکترونیکی RDTL با همان مایع های الکترونیکی که برای   کیت MTL استفاده می شود، سازگار هستند. اگرچه برخی از کیت های DTL با جریان هوای قابل تنظیم نیز به عنوان RDTL به بازار عرضه می شوند. برای حصول اطمینان، همیشه توضیحات محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از نوع صحیح مایع الکرونیکی برای آن استفاده می کنید.

راهنمای خرید ویپ: آشنایی با انواع مختلف دستگاه های ویپ

ساده ترین راه برای انتخاب بهترین دستگاه ویپ این است که ابتدا نوع کلی دستگاه مورد نظر خود را شناسایی کنید. انواع دستگاه های های ویپ به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از کیت های MTL و کیت های DTL:

کیت های MTL

کیت های MTL
معرفی انواع کیت های MTL

ویپرهای تازه کاری که به دنبال امتحان سالت نیکوتین یا ایجویس فری بیس 50/50 هستند، باید سیگار الکترونیکی را انتخاب کنند که از سبک ویپینگ دهان به ریه (MTL) پشتیبانی می کند. انواع مختلفی از این نوع کیت ها وجود دارند، از یکبار مصرف گرفته تا از پیش پر شده یا قابل شارژ، که برای تمام بودجه ها و سطوح تجربه در دسترس هستند.

  • کیت های کلوز پاد (Closed Pod Kit):

سیستم‌های پاد از پیش پر شده که به عنوان کیت های کلوز پاد شناخنه می شوند، یک نقطه میانی بین دستگاههای یکبار مصرف و ویپ‌های قابل شارژ هستند. این کیت‌ها از مخزن های یکبار مصرف از پیش پر شده استفاده می‌کنند. وقتی مخزن خالی شد، به سادگی می توان آن را با مخزن جدید جایگزین کرد.

استفاده از کیت های کلوز پاد آسان است و فقط نیاز به شارژ گاه به گاه دارند و برای مبتدیان عالی هستند. آنها همچنین در دراز مدت مقرون به صرفه تر از دستگاه های یکبار مصرف هستند. هر مدل دستگاه پاد از پیش پر شده دارای طیف خاصی از مخزن ها می باشد که با آن سازگار است و تعداد طعم های ایجویس انتخابی را محدود می کند. از آنجایی که این ویپ ها ارزان تر از یکبار مصرف هستند، می توانید با استفاده از یک ویپ قابل شارژ در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

  • ویپ یکبار مصرف (Disposibale Vape):

ویپ یکبار مصرف یک دستگاه ویپینگ دور انداختنی است که باتری یا مخزن قابل شارژ ندارد. ویپ‌های یکبار مصرف معمولاً 200 تا 400 پک ظرفیت دارند و این دو ظرفیت تقریباً معادل یک یا دو بسته سیگار است. ویپ های یکبار مصرف راحت ترین دستگاه های ویپ موجود در بازار هستند و با خرید ویپ یکبار مصرف شما می توانید بفهمید که سیگار الکترونیکی چه مزه ای دارد و چه احساسی به شما می دهد. با این حال، خرید روزانه دستگاه ویپ یکبار مصرف به طور قابل توجهی پر هزینه تر از خرید دستگاه ویپ قابل شارژ است.

  • کیت ویپ استارتر (Vape Starter Kits):

کیت ویپ استارتر همه چیزهایی را که برای شروع ویپنیگ نیاز دارید، مهیا می کند (به جز مایع الکترونیکی). مبتدیانی که با پر کردن مجدد یا تعویض گهگاهی مخزن یا کویل مشکلی ندارند، می توانند با انتخاب یک استارتر در هزینه خود صرفه جویی نمایند. به علاوه، هزاران هزار طعم مایع الکترونیکی برای انتخاب دارید! کیت های استارتر بهترین گزینه برای مبتدیان هستند، زیرا آنها به گونه ای طراحی شده اند که تعمیر و نگهداری پایینی داشته باشند و تا حد ممکن تنظیمات گیج کننده کمتری دارند. آنها هیچ صفحه نمایش منو یا تنظیمات ولتاژ ندارند.

  • ویپ قلمی (Vape Pen):

در مقایسه با پاد سیستم ها، قلم‌های ویپ اندکی بزرگ‌ترند و تولید بخار و عمر باتری طولانی تری دارند. اگر اولین بار است که از دستگاه ویپ استفاده می کنید و به میزان نیکوتین بالایی نیاز دارید، ویپ قلمی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. همچنین ویپ های قلمی می‌توانند دستگاه‌های پیشرفته خوبی برای دارندگان پاد سیستم ها باشند که خواهان عملکرد بهتری هستند.

  • کیت ویپ پاد (Pod System):

پاد نوعی دستگاه ویپ است که در آن جویس ویپ در یک مخزن پلاستیکی جدا شونده، همراه با کویل اتومایزر داخلی ذخیره می شود. پاد ویپ‌ها معمولاً بهترین کیت‌های ویپ برای مبتدیان هستند، زیرا برای استفاده با مایع‌های الکترونیکی که قدرت نیکوتین بالایی دارند، طراحی شده‌اند. سالت نیکوتین معمولاً ایجویس مناسب این نوع دستگاه است. اگر تازه کار هستید می توانید با خرید سالت نیکوتین تجربه لذت بخشی از ویپینگ خود داشته باشید.

کیت های DTL

ویپرهای باتجربه ای که به دنبال ویپینگ با قدرت نیکوتین کمتر و ابرهای بخار بزرگتر هستند، باید دستگاهی را انتخاب کنند که از سبک ویپینگ مستقیم به ریه (DTL) پشتیبانی می کند که با عنوان ویپینگ ساب اهم نیز شناخته می شوند. این سیگارهای الکترونیکی از کویل های ویپ ساب اهم استفاده می کنند که به توان خروجی بالاتری نیاز دارند. از آنجایی که کیت‌های DTL انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، معمولاً عمر باتری بالایی نیز دارند.

  • مد ویپ (Vape Mod):

ویپ مد که به آن‌ مد باکس نیز گفته می شود، بزرگترین و قدرتمندترین دستگاه‌ ویپ موجود در بازار می باشد. استفاده از آن تا حدودی پیچیده است. علاوه بر این، مد ویپ معمولاً شامل مخازنی است که برای استنشاق مستقیم به ریه (DTL) طراحی شده‌اند، که اغلب مورد علاقه مبتدیان نیست. این نوع کیت ویپ برای مبتدیان طراحی نشده است. آنها از قابل تنظیم ترین کیت های موجود در بازار هستند که همه گزینه ها از جمله تنظیمات ولتاژ گرفته تا کنترل دما و هوا را دربرمی گیرند و معمولاً توسط یک یا دو باتری خارجی تغذیه می شوند.

  • کیت های ویپ ساب اهم (Sub-Ohm):

کیت های ساب اهم دستگاه هایی با قدرت بالا هستند که از کویل هایی با مقاومت کم (زیر 1 اهم) استفاده می کنند. آنها با مایعات الکترونیکی کم نیکوتین مانند شورت فیل ها سازگار هستند که دارای محتوای VG بالایی می باشند و در کل طعم و بخار بیشتری ارائه می‌دهند. این ویپ‌ها عموماً برای ویپرهای باتجربه‌تر که از سبک DTL استفاده می‌کنند و به نیکوتین متکی نیستند، مناسب است. زیرا استعمال قدرت نیکوتین بالاتر از 6 میلی‌گرم برای گلو بسیار آزار دهنده است. کیت های ساب اهم معمولا تنظیمات پیچیده تری دارند که باعث می شود برای مبتدیان گزینه مناسبی نباشند.

بهترین کیت ویپ برای یک مبتدی کدام است؟

ما معتقدیم که پاد سیستم ها و ویپ های قلمی معمولاً بهترین کیت‌ برای ویپرهای تازه کار هستند، به این علت که کوچک‌ترین دستگاه‌های ویپ قابل شارژ در بازار می باشند و معمولاً یادگیری نحوه استفاده از این نوع دستگاه ها کار آسان‌تری است. دستگاه‌های ویپ کوچک نیز معمولاً برای ویپرهای تازه کار بهترین هستند، زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به خوبی با مایعات الکترونیکی با قدرت نیکوتین بالا کار می کنند.

چه نوع جویس ویپی برای کیت شما مناسب است؟

مایع الکترونیکی که خریداری می کنید به دستگاهی که استفاده می کنید و مقاومت کویل داخل آن بستگی دارد. به عنوان یک قانون کلی، ویپ های MTL به مایعات الکترونیکی با PG بالا (50٪ یا بیشتر) نیاز دارند در حالی که کیت های DTL به مایعات الکترونیکی با VG بالا (بالای 60٪) نیاز دارند. برای اینکه مطمئن شوید، توضیحات محصول را برای کیت خود بررسی کنید. در این صورت متوجه می شوید که کدام مایع الکترونیکی با دستگاه ویپ شما سازگار است.

استفاده از نوع نامناسب ایجویس در ویپ می‌تواند منجر به نشت مایع الکترونیکی، طعم بد، سوختگی کویل، و سایر اثرات ناخوشایند دیگر شود. برای کسب اطلاعات کامل، راهنمای خرید انواع جویس ویپ ها  ما را در این زمینه مطالعه کنید. هنگامی که ایلیکوئید مناسب دستگاه را تعیین کردید، کلی گزینه برای انتخاب دارید! ده‌ها هزار طعم مختلف، از میوه‌ها گرفته تا آب نبات و طعم‌های منتول (و فراتر از آن) وجود دارند که می توانند شما را راضی نگه دارند.

هنگام خرید اولین دستگاه ویپ باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

با خواندن این مقاله، انواع مختلف کیت های ویپ را آموخته اید. ما این مقاله را با بحث در مورد چهار ویژگی که معتقدیم بهترین دستگاه ویپ برای یک مبتدی همیشه باید داشته باشد، به پایان خواهیم رساند.

برای حداکثر راحتی به دنبال دستگاهی با باتری داخلی باشید. یک دستگاه با باتری قابل جابجایی هزینه بیشتری دارد زیرا استفاده از آن به این معنی است که باید باتری را جداگانه خریداری کنید. همچنین به این معنی است که شما باید یاد بگیرید که چگونه باتری های قابل جابجایی خود را شارژ و حمل کنید. اگر از دستگاه ویپ با باتری داخلی استفاده کنید، نگرانی کمتری خواهید داشت و شارژ دستگاه به سادگی شارژ کردن گوشی موبایل خواهد بود.

به دنبال دستگاهی با یک طرح کنترل ساده بگردید، بنابراین در درک نحوه استفاده مستقیم از دستگاه مشکلی نخواهید داشت. اغلب دستگاه هایی که به طور اتوماتیک روشن می شوند و با هر پاف به طور خودکار بخار تولید می کنند، بهترین گزینه هستند. دستگاهی با طرح کنترل تک دکمه ای نیز می تواند برای یک مبتدی مناسب باشد. دستگاه هایی که دکمه کنترل دستی دارند، ابرهای بخار بزرگتری ایجاد می کنند، اما استفاده از آنها به آسانی دستگاه های اتوماتیک نیست.

به دنبال یک ویپ قلمی باشید که دارای یک مخزن است. از طرف دیگر، می توانید یک پاد سیستم نیز خریداری کنید. خرید دستگاه ویپ و مخزن به طور جداگانه تجربه ای است که برای یک ویپر جدید کاری پیچیده است و همیشه این امکان وجود دارد که مخزن و دستگاهی که انتخاب می کنید که با یکدیگر سازگار نباشند. اگر دستگاهی بخرید که شامل مخزن است، می توانید مطمئن باشید که این دو جزء با هم به خوبی کار می کنند.

به دنبال دستگاهی باشید که برای تنفس دهان به ریه طراحی شده است. استنشاق دهان به ریه همان چیزی است که با مایعات الکترونیکی با نیکوتین بالاتر بهترین کارایی را دارند، و این همان چیزی است که تجربه کشیدن سیگار را بیشتر برای شما تداعی می کند. تقریباً تمامی پاد سیستم ها برای استنشاق دهان به ریه طراحی شده اند. اگر یک ویپ قلمی می‌خرید، به دهانه مخزن آن دقت کنید تا سبک استنشاقی که برای آن طراحی شده است را تعیین کنید. اگر قسمت دهانه آن مانند فیلتر سیگار باریک باشد، مخزن آن برای تازه کارها مناسب است.

راهنمای خرید ویپ: بالاخره چگونه یک دستگاه ویپ مناسب انتخاب کنیم؟!

دستگاه های ویپ، نوعی سیگار الکترونیکی قابل شارژ هستند که از باتری و مخزن تشکیل شده‌اند و می‌توان آن‌ها را با مایعاتی چون مایع الکترونیکی یا جویس ویپ پر کرد. این کیت‌ها از طیف وسیعی از طعم‌ها و قدرت‌های مختلف نیکوتین برخوردارند. آنها به‌ عنوان سیگارهای الکترونیکی و دستگاه‌های ویپ نیز شناخته شده و برای تبدیل ایجویس به بخار استفاده می‌شوند.

انواع و مدل‌های گوناگونی از این کیت‌ها وجود دارد که برای تامین نیازهای ویپرها، سبک ویپنگ و سطح تجربه آنها طراحی شده‌اند. به همین دلیل، انتخاب مناسب ممکن است چالش‌برانگیز باشد. ما در اینجا هستیم تا شما را همراهی کنیم. ما به دقت انواع مختلف کیت‌های ویپ و خدمات آنها را بررسی می‌کنیم. با خواندن این مقاله، شما با انواع مختلف کیت‌های ویپ آشنا شده‌اید و اطلاعاتی کامل برای انتخاب بهترین کیت ویپ برای یک مبتدی را کسب خواهید کرد.

اگر به دنبال راحتی بیشتر هستید، به دستگاه‌های دارای باتری داخلی توجه خود را معطوف کنید. این دستگاه‌ها علی‌رغم هزینه بیشتر، از لحاظ جابجایی و استفاده از باتری آسان‌تر هستند. همچنین دستگاه‌های خودکار که به‌طور اتوماتیک بخار تولید می‌کنند معمولاً بهترین انتخاب هستند. به هرحال، مهمترین نکته این است که دستگاهی را انتخاب کنید که به سبک و استایل ویپنگ شما نزدیک باشد.

2 دیدگاه برای “0 تا 100 راهنمای خرید دستگاه ویپ + ناگفته ها

  1. رضا قهرمانی گفته:

    🍁🙂 یکی از بهترین متن هایی بود که خوندم اطلاعاتم درباره کلا ویپ و دم دستگاهش بالا رفت 😂🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین