تاثیرات مثبت ویپ بر علائم عفونت مزمن بینی

تاثیرات مثبت ویپ
با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید

تاثیرات مثبت ویپ بر علائم عفونت مزمن بینی

تاثیرات مثبت ویپ بر علائم عفونت مزمن بینی، به ادعای بسیاری افراد، استفاده از ویپ به آن‌ها در رفع برخی مشکلات تنفسی کمک کرده است؛ همین موضوع موجب شده تا در این مورد تحقیقاتی صورت گیرد. بر همین اساس، فرضیه‌ای پزشکی اثبات کرده افراد غیرسیگاری مبتلا به عفونت مزمن بینی استافیلوکوکوس اورئوس پس از استفاده از سیگار الکترونیک به طور کلی درمان شده‌اند.

استافیلوکوکوس اورئوس یک باکتری دایره شکل است که بیشتر روی بینی و پوست آن مشاهده می‌شود. در گذشته این مشکل با استفاده از پنی‌سیلین قابل حل بود اما پس از مدتی، مقاومت‌هایی در ساختار این باکتری به وجود آمد که از شایع‌ترین آن‌ها می‌توان به استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین اشاره کرد.

پزشکان و محققان از سال‌ها پیش در صدد حل این مشکل برآمده‌اند. بر همین اساس، دکتر رابرتسون و همکارانش در سال 1942 میلادی دریافتند که پراكنده شدن بخار پروپیلن گلیكول در هوای یک فضای بسته می‌تواند به معدوم شدن سریع یک باکتری کشنده و تغییر در میکروارگانیسم‌های آن منجر شود.

staph2

آن‌ها در گزارش کتبی نتیجه آزمایش خود آورده‌اند: «با غلظت کمتر پروپیلن گلیکول، کاهش سریع و قابل توجهی در تعداد باکتری‌های آزاد در هوا رخ داده است اما عقیم‌سازی کامل هوا نیاز به یک بازه زمانی خاص دارد.»

اما به تازگی مقاله‌ای از جانانا میلر و پیتر حاجیك با عنوان «از بین رفتن عفونت مزمن بینی استافیلوكوكوس اورئوس در افراد غیرسیگاری كه شروع به استفاده از سیگارهای الکترونیکی بر پایه گلیسیرین می‌كنند: اثرات ضد باكتریایی ویپ» منتشر شده که ادعای مطرح شده رابرتسون و تاثیرات مثبت ویپ را تایید می‌کند.

آن‌ها در مقاله خود نوشته‌اند: «ما اخیرا مطالعه‌ای بر روی یک نمونه مبتلا به عفونت مزمن بینی استافیلوكوكوس اورئوس که به تازگی استفاده از ویپ را آغاز کرده بود، انجام داده‌ایم. مایعات سیگار الکترونیکی از دو ماده مرطوب‌کننده پروپیلن گلیکول و گلیسرول گیاهی استفاده می‌کنند. پروپیلن گلیکول به عنوان ماده‌ای ضد باکتری و ضد ویروس شناخته شده که فرضیات ما نیز از تاثیر آن بر روی این افراد حکایت دارد.»

نکته جالب ماجرا اما آنجا بود که پس از انتشار این مقاله تاثیرات مثبت ویپ بر علائم عفونت مزمن بینی ، یک پزشک دیگر با آن‌ها تماس گرفته و از اثر استفاده از سیگار الکتریکی حاوی گلیسرول گیاهی (بدون پروپیلن گلیکول) بر عفونت مزمن بینی خود خبر داده است. این در حالی است که این فرد هم پیش از این هیچگاه استفاده از سیگار یا سیگار الکتریک را تجربه نکرده است.

آن‌ها در بخش دیگری از مقاله خود آورده‌اند: «فرد غیرسیگاری دیگری نیز با آغاز استفاده از سیگار الکترونیک همسرش که حاوی گلیسیرین گیاهی با مقادیر کم نیکوتین (3 میلی گرم در میلی لیتر) بوده، اثرات قابل توجهی را بر عفونت مزمن بینی استافیلوکوکوس اورئوس تجربه کرده است.»

میلر و حاجیك در پایان مقاله تاثیرات مثبت ویپ بر علائم عفونت مزمن بینی نتیجه گرفته‌اند که این پیشرفت‌ها را نمی‌توان به ترک سیگار یا اثرات ضد باکتری پروپیلن گلیکول نسبت داد. این اثر می‌تواند یک تصادف باشد اما در عین حال می‌تواند به خصوصیات باکتریواستاتیک گلیسرول یا خصوصیات ضد میکروبی نیکوتین و یا کمپلکس روی (II) نیکوتین نیز مرتبط باشد. ارزیابی مکرر اثرات سیگار الکترونیک با رطوبت‌سازهای مختلف و آزمایش سطح نیکوتین در بیماران مبتلا به عفونت‌های تنفسی باکتریایی می‌تواند این مسئله را به طور کامل اثبات کرده و در نهایت به دستیابی به شیوه درمانی منحصربه‌فردی با استفاده از ویپ ختم شود.

لینک اصلی این مقاله

https://www.planetofthevapes.co.uk/news/health-studies/2019-02-26_vaping-cures-infection.html

مشاهده ویپ ها
مشاهده پاد ها
مشاهده جوس ها
مشاهده لوازم جانبی ویپ

1 دیدگاه برای “تاثیرات مثبت ویپ بر علائم عفونت مزمن بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین