آیا می شود در ویپ آب ریخت؟

آیا می شود در ویپ آب ریخت؟
با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید

اگر تازه وارد دنیای ویپینگ شده اید شاید این فکر به ذهن شما خطور کند که آیا می شود در ویپ آب ریخت یا خیر؟ شاید فکر کنید این کار از کشیدن مایع یا مواد شیمیایی موجود در جویس‌ ویپ کم‌خطرتر است چون بالاخره آب است دیگر! ممکن است ویپرهای حرفه ای از ایده ریختن آب در دستگاه ویپ تعجب کنند و یا آن را مسخره بدانند.

اما افراد مبتدی ممکن است بخواهند ایده ریختن آب در ویپ را آزمایش کنند. همچنین، افرادی که با جویس آشنایی ندارند، تمایل به استفاده از آب دارند، زیرا آن‌ها معتقدند مواد تشکیل دهنده جویس ویپ برای بدن مضر هستند. کارشناسان ویپرزکو در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازند که آیا می شود در ویپ آب ریخت؟ پس تا انتها با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسیم.

آیا می شود در ویپ آب ریخت؟

از نظر فنی، بله، می توانید به مخزن ویپ آب اضافه کنید، البته به شرطی که مخزن ویپ شما قابل پر کردن مجدد باشد. ویپرهای باتجربه ممکن است برای رقیق کردن جویس‌های الکترونیکی با غلظت بالا از مقدار کمی آب استفاده کنند، اگرچه جایگزین‌ های ایمن‌تر و بهتری برای رقیق کردن مایع الکترونیکی وجود دارد. همچنین، ممکن است گاهی اوقات برای تمیز کردن دستگاه، از آب استفاده کنند. به طور کلی، بهترین کار این است که همیشه طبق دستورالعمل‌های درج شده در بروشور محصول عمل کنید.

آیا می توان آب را ویپ کرد؟

ویپینگ یک عادت است، چه با نیکوتین چه بدون آن! کل فرآیند چیزی آرامش بخش و تسکین دهنده می باشد. شواهد انکارناپذیری وجود دارد که سیگارهای سنتی برای سلامتی خطرناک هستند. در مورد ایمنی و سلامت سیگارهای الکترونیکی و ویپ نیز شواهد متناقض است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد کنجکاو هستند که بدانند آیا می شود به جای مایع الکترونیکی آب را ویپ کرد؟

قبل از اینکه به ویپ کردن آب به عنوان یک جایگزین سالم‌تر فکر کنید بهتر است بدانید که وقتی آب را ویپ می کنید چه اتفاقی می افتد. اولین چیزی که حس می کنید این است که احساس مطبوعی ندارد. در ویپ کردن آب، بازدم وجود ندارد، به طوری که آب بخار شده پس از استنشاق به سرعت متراکم می شود و دوباره به آب تبدیل می گردد. در بهترین حالت، یک بخار نازک و بی رنگی از دهان خارج می شود. حتی اگر آب را با یک طعم دهنده ترکیب کنید، طعم را به خوبی منتقل نمی کند و تنها چیزی که به دست می آورید یک بوی خفیف است، نه مزه و طعم آن! ویپ کردن آب از نظر روانی نیز رضایت بخش نیست و همان لذت ویپینگ را ندارد. در زیر برخی از مزایا و معایب ویپ کردن آب آورده شده است:

مزایای ریختن آب در ویپ

  • ویپ‌‌ها معمولا با مایعاتی همچون پروپیلن گلیکول و گلیسیرین گیاهی پر می‌شوند. استنشاق طولانی مدت این مواد می‌تواند باعث مشکلات جدی سلامتی مانند التهاب ریه شود. با استفاده از آب، دیگر نگران این موضوع نیستید.
  • بخار داغ تا زمانی که به ریه‌های شما برسد، به دمای اتاق رسیده است و به بدن شما آسیبی نمی‌رساند یا این آسیب چندان جدی نیست. با این حال، اگر به طور مرتب بخار داغ را ویپ کنید، ممکن است دچار عوارض جانبی شوید.
  • اگر تصمیم گرفتید از آب در ویپ استفاده کنید، می‌توانید با اضافه کردن طعم‌هایی مانند نعناع، کمی تنوع ایجاد کنید.
معایب ریختن آب در ویپ
خطرات ریختن آب در ویپ

معایب ریختن آب در ویپ

  • استنشاق بخار داغ می‌تواند تجربه‌ای بسیار ناخوشایند باشد و ممکن است به مجاری تنفسی شما آسیب برساند. همچنین استنشاق مداوم بخار داغ می‌تواند در طول زمان بر سلامت کلی دهان تأثیر منفی بگذارد، مانند سوزاندن لب‌ها و حلق! در موارد بسیار شدید، حتی ممکن است باعث تغییر گفتار نیز شود!
  • حس مطبوعی که هنگام ویپ کردن جویس‌های طعم‌دار به دست می آید، وجود ندارد. این به این دلیل است که بخار آب به اندازه بخار جویس غلیظ نیست.
  • شما نمی‌توانید آن اشکال و ابرهای زیبایی را که هنگام استفاده از جویس ایجاد می کنید، ببینید.
  • از آنجایی که ویپ‌ها برای استفاده با جویس طراحی شده‌اند، این احتمال نیز وجود دارد که با ویپ کردن آب، به کویل‌ ویپ آسیب وارد شود.
  • آب در مقایسه با جویس ویپ، طعم را منتقل نمی کند، و هنگام استفاده از آن به احتمال زیاد فقط بوی کمی از طعم را حس خواهید کرد، یا اصلا چیزی حس نمی کنید.
  • نیکوتین مورد نیاز برای بدن با ویپ کردن آب تامین نمی شود، در نتیجه ممکن است شما علایم ترک نیکوتین را تجربه کنید.
  • هیچ گونه تحقیقات علمی درباره ریختن آب در ویپ و بخار کردن آن انجام نشده است.
نتیجه گیری

در دنیای ویپ، هر کسی آزاد است تا روشهای مختلف را آزمایش کند و این یکی از مزایای ویپینگ است. ریختن آب در ویپ یکی از رایج ترین آزمایش هاست. پس اگر دوست دارید، این کار را انجام دهید. استنشاق بخار آب قطعا عوارض منفی کمتری نسبت به جویس ویپ دارد. چرا که در حالی که جویس ها ایمن تر از سیگار کشیدن هستند، خودشان هم معایبی دارند. با استفاده از جویس، ریسک ابتلا به بیماری های مختلف مانند التهاب ریه وجود دارد.

اما این به این معنی نیست که استنشاق آب داغ بدون عیب است. زمانی که بخار داغ را استنشاق می کنید، ریسک سوختن دهان و همچنین تارهای صوتی خود را به جان می خرید و در عین حال به دستگاه ویپتان هم آسیب می زنید. علاوه بر این، رضایت یا حسی که از استنشاق جویس به دست می آورید را تجربه نخواهید کرد. نهایتا، اینکه تصمیم بگیرید با آب ویپ بکشید یا نه، کاملا به خودتان بستگی دارد اما این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود. می توانید برای خرید جویس مناسب خود به فروشگاه اینترنتی ویپرزکو مراجعه کنید و با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

سوالات متداول

1- آیا ریختن آب در ویپ ایده ی خوبی است؟

خیر، ریختن آب در ویپ ایده ی خوبی نیست. این کار می تواند به ویپ شما آسیب برساند و تجربه ویپینگ شما را ناخوشایند کند. راه های جایگزین و ایمن تری برای صرفه جویی در هزینه، کاهش مصرف نیکوتین و ایجاد بخار بیشتر وجود دارد.

2- آیا ریختن آب در ویپ ضرری دارد؟

بله، ریختن آب در ویپ می تواند ضررهای متعددی داشته باشد: آب می تواند به مرور زمان قطعات فلزی ویپ را خورده کند و به آنها آسیب برساند. طوبت موجود در آب می تواند باعث رشد کپک و قارچ در داخل ویپ شود. بخار آب هیچ طعمی ندارد و می تواند تجربه ویپینگ شما را ناخوشایند کند.

3- آیا ریختن آب در ویپ مشمول گارانتی می شود؟

خیر، ریختن آب در ویپ مشمول گارانتی نمی شود. اکثر شرکت های تولید کننده ویپ، ریختن آب در دستگاه را به عنوان سوء استفاده از دستگاه تلقی می کنند و آن را تحت گارانتی تعمیر یا تعویض نمی کنند.

4- چرا برخی افراد به ویپ خود آب اضافه می کنند؟

از آنجایی که برخی افراد اطلاعات زیادی در مورد ترکیبات تشکیل دهنده جویس ویپ، از جمله گلیسیرین گیاهی و پروپیلن گلیکول ندارند، تمایل به امتحان کردن آب دارند. آنها تصور می کنند که آب نسبت به جویس ویپ جایگزین ایمن تری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین