برآورد هزینه های ویپینگ، سیگار و قلیان

برآورد هزینه های ویپینگ، سیگار و قلیان
با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید
اگر شما از سیگار یا قلیان استفاده می‌کنید و به دنبال جایگزینی سالم‌تر و مقرون به صرفه تر مانند ویپ می گردید، احتمالاً این سوال برای شما نیز پیش آمد است که آیا هزینه های ویپینگ در طولانی‌ مدت چقدر است؟ در این مقاله، قصد داریم تا شما را با هزینه‌ های لوازم مصرفی ویپینگ و همچنین قیمت ویپ آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا با مقایسه هزینه‌های سیگار، قلیان و ویپ، بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامتی و جیب خود بگیرید!

کارشناسان ویپرزکو به بررسی هزینه های مربوط به مصرف سیگار و قلیان می پردازند. سپس، به سراغ معرفی ویپ و لوازم مصرفی آن می روند و قیمت هر کدام از آنها را برای شما شرح می دهند. در نهایت، با مقایسه هزینه‌های سیگار، قلیان و ویپ در بلند مدت، به شما کمک می کنند تا بهترین انتخاب را برای سلامتی و صرفه‌ جویی در هزینه‌های خود داشته باشید. برای خرید ویپ ارزان حتما سری به وب سایت فروشگاه ویپرزکو بزنید.

میانگین هزینه های مصرف سیگار

بازار سیگار در ایران، شاهد تنوع قیمتی گسترده‌ای است. از سیگارهای ایرانی گرفته که قیمت آنها بین 14 هزار تا 45 هزار تومان است تا سیگارهای خارجی اصل که تا 900 هزار تومان نیز فروخته می‌شوند. با وجود این تنوع گسترده، طیف وسیعی از انتخاب‌ها پیش روی مصرف‌کنندگان قرار دارد.

اگر میزان مصرف متوسط روزانه را یک پاکت سیگار در نظر بگیریم، هزینه ماهانه هر فرد سیگاری به 900 هزار تومان می‌رسد، رقمی قابل توجه که می‌تواند سهم قابل توجهی از درآمد یک فرد را به خود اختصاص دهد. اما این فقط یک میانگین است. برخی افراد ممکن است در روز دو پاکت یا حتی بیشتر سیگار دود کنند، در حالی که عده‌ای دیگر مصرفشان به یک پاکت در ماه یا حتی کمتر هم محدود می‌شود.

میانگین هزینه های قلیان کشیدن

قیمت قلیان در قهوه‌ خانه‌های مختلف به شدت متفاوت است. در قهوه‌ خانه‌های معمولی، قیمت یک قلیان می‌تواند از 25 هزار تومان تا 100 هزار تومان برسد. در قهوه‌ خانه‌های لوکس‌تر، این قیمت می‌تواند تا 600 هزار تومان یا حتی بیشتر نیز برسد. علاوه بر قیمت قلیان، باید هزینه نوشیدنی، تنقلات و مالیات را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی، می‌توان انتظار داشت که برای هر بار قلیان کشیدن در قهوه‌ خانه، بین 50 تا 200 هزار تومان هزینه کنید.

اگر به طور مرتب قلیان می‌کشید، دم کردن قلیان شخصی می‌تواند در بلند مدت مقرون به صرفه‌تر باشد. برای شروع، باید یک قلیان، سر قلیان، شلنگ، تنگ و لوازم جانبی دیگر را خریداری کنید. قیمت این اقلام می‌تواند از 200 هزار تومان تا 1 میلیون تومان متغییر باشد. پس از خرید قلیان، باید تنباکو و ذغال نیز تهیه کنید. قیمت تنباکو بسته به نوع آن از 20 هزار تا 85 هزار تومان متغیر است. ذغال نیز بسته به نوع آن از کیلویی 38 هزار تومان تا 135 هزار تومان قیمت دارد.

اگر هر روز در قهوه‌ خانه‌ای که قلیان 25 هزار تومان است، قلیان بکشید، در ماه 750 هزار تومان هزینه خواهید کرد. در مقابل، اگر قلیان شخصی داشته باشید و از تنباکو و ذغال با قیمت متوسط ​​استفاده کنید، هزینه هر بار قلیان کشیدن حدود 35 هزار تومان خواهد بود. در این صورت، اگر روزی یک قلیان بکشید، در ماه حدود یک میلیون تومان هزینه خواهید کرد.

هزینه های ویپینگ
محبوب ترین برند های ویپ

هزینه های ویپینگ

برای جایگزین کردن سیگار و قلیان با ویپ ابتدا باید یک دستگاه ویپ یا پاد انتخاب کنید. دستگاه‌های ویپ در انواع مختلف، از جمله ویپ‌های معمولی و پادسیستم‌ها، موجود هستند و تنوع طعم‌های بی‌نظیری برای انتخاب ارائه می‌دهند. ویپ‌های معمولی مخزن بزرگ‌تری برای جویس دارند و بخار بیشتری تولید می‌کنند. در مقابل پاد سیستم‌ها دستگاه‌های کوچکتر و ساده‌تری هستند و از جویس‌های از پیش پر شده یا مخزن استفاده می‌کنند. برخی از برندهای محبوب ویپ عبارتند از:

  • Smok: یکی از محبوب‌ترین برندهای ویپ در جهان، با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و جویس‌ها.
  • Vaporesso: به خاطر دستگاه‌های باکیفیت و نوآورانه خود شناخته شده است.
  • Geek Vape: برندی پیشرو در صنعت ویپینگ، با تمرکز بر تولید دستگاه‌های قدرتمند و کارآمد.
  • Voopoo: به خاطر طراحی‌های شیک و کاربرپسند خود محبوب است.
  • Lost Vape: برندی ممتاز که دستگاه‌های ویپ باکیفیت و لوکس تولید می‌کند.

انتخاب دستگاه ویپ مناسب به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. به طور کلی، هزینه خرید پادسیستم‌ها و ویپ‌ها در بازه 600 هزار تومان تا 2 میلیون تومان قرار می‌گیرد. این قیمت با توجه به امکانات، کیفیت و برند دستگاه متغیر خواهد بود. بعد از تهیه دستگاه ویپ، نوبت به تکمیل آن با ایجوس مناسب می‌رسد. ایجوس‌ها در دو دسته اصلی معمولی و سالت نیکوتین، با تنوع طعم، نیکوتین و حجم‌های مختلف عرضه می‌شوند. اما آیا هزینه ایجویس و کویل چقدر است؟

هزینه های جویس ویپ

ایجوس معمولی به طور معمول در بطری‌های 60 میلی‌لیتری عرضه شده و قیمتی بین 300 تا 600 هزار تومان دارد. ایجوس سالت نیکوتین در حجم‌های 10 و 30 میلی‌لیتر موجود بوده و قیمتی بین 360 تا 550 هزار تومان دارد. سلیقه شما در انتخاب طعم حرف اول را می‌زند. تنوع بی‌نظیری از طعم‌های میوه‌ای، دسری، منتول و… در دسترس است. ایجوس‌ها با میزان نیکوتین مختلف، از 0 میلی‌گرم (بدون نیکوتین) تا 50 میلی‌گرم یا بیشتر عرضه می‌شوند. افراد سیگاری برای ترک سیگار، بهتر است از ایجوس با نیکوتین بالا شروع کنند و به مرور آن را کاهش دهند. به میزان مصرف خود توجه کنید. اگر هرزگاهی ویپ می کنید، بطری‌های کوچک‌تر مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

هزینه های کویل ویپ

عمر کویل به عوامل مختلفی مانند نوع دستگاه، میزان مصرف، توان ویپینگ و نوع ایجوس بستگی دارد. به طور کلی، هر کویل چند روز تا چند هفته کارایی دارد که پس از آن باید با کویل جدید جایگزین شود. قیمت کویل به نوع دستگاه و برند آن بستگی دارد. به طور متوسط، قیمت هر کویل بین 30 تا 100 هزار تومان است.

میانگین هزینه های ویپینگ
هزینه های ویپینگ

میانگین هزینه های ویپینگ

فرض می‌کنیم که مصرف ماهانه هر فرد یک بطری 60 میلی‌لیتری جوس اورجینال باشد. قیمت حدودی هر بطری جوس 300 هزار تومان است. علاوه بر جویس ویپ، باید هزینه کویل را نیز در نظر بگیریم. به‌طور متوسط، هر فرد در ماه به دو عدد کویل نیاز دارد که با قیمت تقریبی 100,000 تومان برای هر عدد، در مجموع 200,000 تومان هزینه خواهد داشت.

بنابراین، هزینه های جانبی ماهانه مصرف سیگار الکترونیکی برای هر فرد به طور حدودی 500,000 تومان (300,000 + 200,000) خواهد بود. پس از خرید ویپ و یا پاد، که هزینه آن های بین 600 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است، هزینه های ثایت استفاده از ویپ و یا پاد سیستم ها چیزی در حدود 500 هزار تومان می باشد.

کدام به صرفه تر است سیگار و قلیان یا ویپ؟

اکنون که به تفصیل هزینه های جانبی سیگار قلیان و ویپ را بررسی کردیم متوجه می شویم که هزینه مصرف سیگار در ماه حدود 900 هزار تومان، هزینه مصرف قلیان در ماه حدود 750 تا یک میلیون تومان و هزینه ویپ در ماه حدود 500 تومان است. به وضوح می توان دید هزینه های ویپینگ کمتر است و مصرف ویپ بسیار مقرون به صرفه تر از مصرف سیگار و قلیان می باشد. علاوه بر هزینه های کمتر و به صرفه بودن ویپینگ، عوارض سلامتی و بوی بد ویپ نیز بسیار کمتر از سیگار و قلیان است. بدین ترتیب ویپ یک جایگزین ایمن و مقرون به صرفه برای سیگار و قلیان به شمار می رود. همچنین می توانید برای آگاهی از نکات مربوط به ویپینگ مقرون به صرفه مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید.

سوالات متداول

1. ویپینگ چقدر هزینه دارد؟

هزینه اولیه ویپینگ شامل دستگاه و مایع الکترونیکی (ایجویس) است. قیمت دستگاه از حدود 1 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است. قیمت هر بطری ایجویس بین 300 تا 1 میلیون تومان است.

2. با جایگزینی ویپ با سیگار سالانه چه مبلغی را می توان صرفه جویی کرد؟

میزان پس انداز شما به تعداد سیگار مصرفی شما، نوع دستگاه ویپ و ایجویس انتخابی شما بستگی دارد. به طور کلی، ویپرها می‌توانند سالانه 10 تا 40 میلیون تومان پس انداز کنند.

3. مهم‌ترین نکات برای ویپینگ مقرون به صرفه چیست؟

به جای دستگاه یکبار مصرف، دستگاه قابل شارژ انتخاب کنید. ایجویس را به صورت عمده خریداری کنید. قیمت‌ها را در فروشگاه‌های مختلف مقایسه کنید. می توانید خرید ویپ ارزان و خرید جویس ارزان را از فروشگاه اینترنتی و معتبر ویپرزکو با خیال راحت انجام دهی.

4. ارزان‌ترین دستگاه‌های ویپ کدامند؟

  • کیت ویپ پایه: مناسب مبتدیان و کسانی که بودجه کمی دارند.
  • دستگاه‌های MTL: بخار کمتری تولید می‌کنند و ایجویس را بهینه مصرف می‌کنند.
  • دستگاه‌های AIO: استفاده و نگهداری آسانی دارند و قیمت مناسبی دارند.

5. ارزان‌ترین ایجویس‌ها کدامند؟

برندهای محبوب ایجویس‌های مقرون به صرفه:

  • Naked 100
  • Juice Head
  • Coastal Clouds
  • Salt Nic
  • Mr. Salt-E

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین