طریقه ریختن جویس در انواع ویپ (ویپ قلمی، پاد سیستم و…)

طریقه ریختن جویس در انواع ویپ (ویپ قلمی، پاد سیستم و...)
با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید

طریقه ریختن جویس در انواع ویپ در ابتدا کاری ساده به نظر می رسد به طوری که تصور کنید تنها لازم است در جویس ویپ را باز کنید و مقداری مایع الکترونیکی درون آن بریزید و دوباره درب آن را ببندید. اما در واقع چنن نیست. اگر مخزن ویپ به درستی پر نشود سبب خراب شدن کویل می گردد.

کارشناسان ویپرزکو در این مقاله به آموزش نحوه پر کردن جویس در انواع دستگاه های ویپ پرداخته اند و قدم به قدم طریقه ریختن جویس در انواع ویپ را به شما آموزش داده اند. همچنین می توانید خرید جویس ارزان را با فروشگاه اینترنتی ویپرزکو تجربه کنید. فروشگاه ویپرزکو بزرگترین و معتبر ترین فروشگاه خرید آناین ویپ و محصولات جانبی است که می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام داده و از تجربه ویپینگ خود لذت ببرید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع مخزن ویپ

وقتی صحبت از مخازن ویپ می شود، انواع مختلفی در بازار موجود است. هر نوع برای پاسخگویی به نیازهای ویپینگ خاص کاربر طراحی شده است. در این بخش به چهار نوع اصلی مخازن ویپ می پردازیم:

انواع مخزن ویپ
انواع مخزن ویپ
  • مخازن دهان به ریه

مخازن دهان به ریه (MTL) برای تقلید حس کشیدن سیگار سنتی طراحی شده اند. آنها برای ویپرهایی که کشش محکم تر و غلظت نیکوتین بالاتر را ترجیح می دهند ایده آل هستند. مخازن MTL دارای نوک قطره ای باریکی هستند که جریان هوا را محدود می کند و بخار غلیظ تری ایجاد می کند. آنها همچنین با سالت نیکوتین سازگار هستند و ضربه نرم تری به گلو وارد می کنند.

  • مخازن مستقیم به ریه

مخازن مستقیم به ریه (DTL) برای ویپرهایی طراحی شده اند که جذب بازتر و تولید بخار بیشتر را ترجیح می دهند. آنها برای ویپینگ ساب اهم ایده آل بوده و با دستگاه های ساب اهم سازگار هستند. مخازن DTL دارای نوک قطره پهن تری هستند که امکان جریان هوای بیشتری را فراهم می کند و ابر بخار بزرگتری ایجاد می کنند. آنها همچنین با کویل های ساب اهم سازگار هستند که برای تحمل وات بالاتر طراحی شده اند.

  • مخازن قابل بازسازی

مخازن قابل بازسازی برای ویپرهایی طراحی شده اند که تجربه ویپینگ قابل تنظیم و کنترل شده را ترجیح می دهند. آنها در دو نوع اصلی موجود هستند، مخازن اتمایزر قابل بازسازی (RTA) و اتومایزرهای قطره ای قابل بازسازی (RDA)! RTA ها مخزنی دارند که مایع الکترونیکی را در خود نگه می دارد، در حالی که RDA ها از کاربر می خواهند که مایع الکترونیکی را مستقیماً روی سیم پیچ بچکانند. هر دو نوع مخزن به کاربر این امکان را می دهدند که کویل و فتیله را خودشان شخصا ساخته و سرهم بندی کنند و در نتیجه این امکان را برای تجربه شخصی سازی بیشتر فراهم می نمایند.

  • مخازن یکبار مصرف

مخازن یکبار مصرف برای ویپرهایی طراحی شده اند که تجربه ویپینگ فشرده تر و مقرون به صرفه تر را ترجیح می دهند. آنها در اندازه های کوچک و جیبی بوده و برای استفاده آسان هستند. این نوع ویپ ها برای ویپرهایی که دائما در سفر هستند ایده آل می باشند. مخازن یکبار مصرف برای دستگاه های پاد مناسب اند و دارای کویل داخلی می باشند. پس از سوختن سیم پیچ در این مخازن، مخزن دور ریخته می شود و با یک مخزن جدید جایگزین می گردد.

به طور کلی، نوع مخزن ویپ که کاربر انتخاب می کند به ترجیحات شخصی و سبک ویپینگ او بستگی دارد. چه سبک ویپینگ با غلظت نیکوتین بالا را ترجیح بدهید یا ابر بخار بزرگ‌تر، همیشه انواع مخازن مختلفی برای استفاده شما وجود دارند که مطابق با نیازهای شما باشند.

نحوه پر کردن مخزن ویپ از بالا (Top-fill)

برای پر کردن مجدد مخزن ویپ از بالا، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مخزن ویپ را جدا کنید. با باز کردن پیچ پایه جریان هوا شروع کنید. این قسمت در پایین دستگاه ویپ قرار دارد. سپس سیم پیچ را بیرون بکشید.
  2. یک قطره از مایع الکترونیکی را در هر سوراخ پنبه ای در کویل بریزید یک کویل باید شش سوراخ داشته باشد. سیم پیچ را به صورت افقی با استفاده از انگشت اشاره و شست خود نگه دارید و همانطور که یک قطره مایع در هر سوراخ می ریزید، آن را بچرخانید. برای این کار از قطره چکان استفاده کنید.
  3. مخزن را با مایع الکترونیکی پر کنید. با باز کردن پیچ اتصال بالا از مخزن شروع کنید. پس از باز کردن این اتصال مسیر ریختن مایع الکترونیکی را می بینید. در مرحله بعد، جویس ویپ را با قطره چکان یا نوک سوزن پر کنید. هنگامی که سطح مایع الکترونیکی به علامت افقی در کنار مخزن ویپ رسید دست نگه دارید.
  4. دستگاه ویپ را مجدداً سر هم کنید. پس از اتمام پر کردن مخزن، اتصالات بالایی، دهانه و کویل را در جای خود قرار دهید.

پس از انجام موفقیت آمیز مراحل بالا، اجازه دهید تا دستگاه ویپ حدود 3 دقیقه قبل از روشن کردن بلقی بماند. این کار برای اطمینان از اشباع کامل کویل با مایع الکترونیکی پیش از ویپینگ انجام می شود.

نحوه پر کردن مخزن ویپ از پایین (Bottom-fill)

  1. سیم پیچ را از پایین بیرون بیاورید. برای انجام این کار، قطعه فلزی پایین دستگاه ویپ را باز کنید و سپس کویل را از داخل مخزن خارج کنید.
  2. سیم پیچ را با مایع الکترونیکی اشباع کنید. هنگامی که سیم پیچ را بیرون کشیدید، 2 قطره از مایع الکترونیکی را با استفاده از قطره چکان داخل آن بریزید. پس از این، سیم پیچ را دوباره به دستگاه ویپ وصل کنید.
  3. مخزن را پر کنید. با باز کردن پیچ تمام قسمت های فلزی دستگاه ویپ، به مخزن دسترسی پیدا کنید. مخزن را با مایه الکترونیکی  پر کنید و هنگامی که به علامت پر رسید، دست نگه دارید.
  4. همه چیز را دوباره کنار هم قرار دهید. پس از پر کردن مخزن همه چیز را دوباره سرهم کنید و در جای خود پیچ نمایید. پس از پر کردن مجدد، 3 دقیقه قبل از استفاده از دستگاه صبر کنید.

نحوه پر کردن ویپ قلمی با جویس

برای پر کردن مجدد ویپ قلمی، باید ابتدا نوع دستگاه ویپ خود را که مشخص کنید. آیا یک ویپ قلمی سیستم بسته است یا سیستم باز؟ یک ویپ قلمی سیستم بسته از یک کارتریج از پیش پر شده با مایع ویپ تشکیل می شود در حالی که نوع سیستم باز آن از بطری های مایع الکترونیکی پر می شود.

نکات مفید برای پر کردن قلم ویپ:

اکنون که می‌دانید چگونه یک ویپ قلمی را پر کنید، می‌توانید از این نکات برای ساده‌سازی فرآیند و موثرتر کردن آن استفاده کنید:

  • از ابزار مناسب استفاده کنید. آنها روند کار را تسهیل می کنند و از ریختن مایع الکترونیکی جلوگیری می کنند.
  • هنگام پر کردن مجدد سیگارهای الکترونیکی، بهتر است این کار را روی یک دستمال کاغذی انجام دهید، بنابراین اگر جویس ویپ ریخته شود می‌توانید به راحتی آن‌ را تمیز کنید.
  • سعی کنید مخزن خود را قبل از پر کردن مجدد تمیز کنید، به خصوص اگر در حال تغییر طعم مایع الکترونیکی خود هستید. اگرچه، هنگام انجام این کار باید مراقب باشید و به یاد داشته باشید که ویپ های قلمی دستگاه های الکترونیکی هستند، بنابراین نباید برای تمیز کردن آنها از آب استفاده کنید.
  • هنگام پر کردن ویپ قلمی سیستم باز مراقب لوله وسط دستگاه باشید چون ممکن است آن را بیش از حد لبریز کنید و در حین ویپ کشیدن، جویس ویپ وارد دهان شما شود.
  • همیشه ویپ قلمی خود را در محل پر نوری از مایع پر کنید.
  • هنگام پر کردن مجدد، با قرار دادن دستمال در پشت قطعه دهانی و دمیدن هوای شدید در آن، این قطعه را تمیز کنید. این کار به شما  اطمینان می دهد که در حین ویپینگ، یک بخار صاف و خالص داشته باشید.
  • از پر کردن بیش از حد مایع ویپ خودداری کنید تا دستگاه مسدود نشود.
  • پس از پر کردن ویپ قلمی مطمئن شوید که همه پیچ‌ها را محکم بسته اید.

پر کردن ویپ قلمی سیستم بسته (Closed System)

دستگاه های ویپ قلمی سیستم بسته از یک کارتریج چند منظوره استفاده می کنند که هم به عنوان مخزن سیگار الکترونیکی، هم هیتر و هم قطعه دهانی عمل می کند. به این ترتیب، شما نمی توانید به صورت دستی این دستگاه های ویپ را پر کنید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که وقتی جویس ویپ آنها تمام شد، کارتریج قدیمی را با یک کارتریج جدید جایگزین کنید.

برای تعویض کارتریج، کارتریج قدیمی را باز کرده و دور بیندازید، سپس کارتریج جدید را روی باتری پیچ کنید. اطمینان حاصل کنید که کارتریج جدید محکم وصل شده باشد. اگر پیچ و اتصالات شل باشند می تواند بر کیفیت و کمیت بخار تولید شده تأثیر بگذارد.

پر کردن ویپ قلمی سیستم باز (Open System)

برای پر کردن مجدد ویپ قلمی سیستم باز مراحل زیر را انجام دهید:

  • باتری و قطعه دهانی را از روی کلیرومایزر باز کنید.
  • نازل یا نوک بطری جویس ویپ را روی دیواره داخلی کلیرومایزر قرار دهید.
  • بطری را فشار دهید تا مایه الکترونیکی بیرون بیاید و کلیرومایزر را تا حد معقو پر کنید اجازه دهید اندکی فضا در بالای آن خالی بماند.
  • باتری و قطعه دهانی را در جای خود پیچ کنید.
  • شما باید پس از هر ده بار شارژ مجدد برای دستگاه های سیستم باز، کلیرومایزر را تعویض کنید.

نحوه پر کردن پاد سیستم بسته با جویس (Closed Pod System)

در پاد سیستم های بسته مایع الکترونیکی از قبل پر شده است. این کیت ها برای پر کردن مجدد با مایع الکترونیکی طراحی نشده اند. هنگامی که مایع الکترونیکی تمام شد، پاد را دور بیاندازید و پاد جدید را نصب کنید. این بدان معنی است که خود پادها عملکردی برای پر کردن مایع الکترونیکی ندارند. شاید وسوسه شوید که خودتان راهی برای پر کردن مجدد پاد سیستم بسته پیدا کنید اما  این کار به یکپارچگی پاد آسیب می رساند و می تواند منجر به نشت مایع الکترونیکی شود.

نحوه پر کردن پاد سیستم باز با جویس (Open Pod System)

دستگاه های پاد قابل شارژ معمولاً دارای دهانه ای هستند که به شما امکان می دهند تا جویس ویپ را از آنجا پر کنید که اغلب دارای یک درپوش سیلیکونی است. درپوش را جدا کنید آن را بیرون بیاورید مخزن را با مایع الکترونیکی پر کنید، دوباره درپوش را سر جای خود قرار دهید. پاد سیستم شما آماده مصرف است!

پاد سیستم های باز را می‌توان با مایع الکترونیکی دوباره پر کرد و این نوع کیت های ویپ از ساده‌ترین دستگاه ها برای نگهداری روزانه هستند. در زیر مراحل گام به گام پر کردن پاد ویپ آمده است:

  • پاد را از باتری ویپ خارج کنید.
  • درپوش سیلیکونی که درگاه پر کردن مایع الکترونیکی را پوشانده است پیدا کنید.
  • درپوش را بلند کنید تا سوراخ پرکننده دیده شود.
  • نازل بطری مایع الکترونیکی خود را داخل سوراخ قرار دهید.
  • پاد ویپ را با زاویه کمی کج کنید تا از ایجاد حفره های هوا جلوگیری شود.
  • به آرامی پاد را با مایع الکترونیکی پر کنید.
  • اجازه دهید یک حباب هوای کوچک در بالای پاد باقی بماند.
  • درگاه پر کردن مایع را با درپوش سیلیکونی ببندید.
  • هر گونه مایع الکترونیکی اضافی را از درپوش و اطراف آن پاک کنید.
  • پاد را روی باتری قرار دهید.

پاد سیستم های باز مانند Vaporesso Xros 3 و Innokin Klypse بسیار محبوب هستند زیرا راحتی، عدم نیاز به تعویض کویل‌های پیچیده، انعطاف‌پذیری و پر کردن با انواع جویس ویپ ها با ترکیب VG بالا تا 50-50 از ویژگی های خاص آنهاست. چنین دستگاه هایی اغلب با یک کویل داخلی عرضه می شوند و زمانی که سیم پیچ از کار افتاد باید کل دستگاه دور انداخته شود و با یک پاد جدید جایگزین گردد. بنابراین هنگام پر کردن پاد سیستم خود این موضوع را در نظر داشته باشید، زیرا نمی توانید آنها را باز کرده و تمیز نمایید. اگر طعم پاد شما تغییر کند ممکن است مقداری از جویس ویپ قبلی در آن باقی مانده باشد.

اغلب بیشتر پاد ویپ ها را می توان دوباره پر می کنید، اما استثناهایی نیز وجود دارد. برخی از آنها نیازی به خارج شدن از باتری ندارند و سوراخ پر کردن مجدد آنها در بالای پاد قرار دارد، برخی دیگر ممکن است به جای درپوش سیلیکونی مکانیسم چرخشی یا لغزیدنی داشته باشند. همین روش های ذکر شده در بالا را می توان با چند ترفند مطابق با پاد ویپ شما انجام داد.

قوانین طلایی برای پر کردن پاد سیستم باز
قوانین پر کردن پاد سیستم باز

قوانین طلایی برای پر کردن پاد سیستم باز

  • مراقب درپوش سیلیکونی باشید.

در اکثر پاد سیستم های بازدریچه پر کردن مایع الکترونیکی با یک درپوش سیلیکونی بسته می شود که اغلب با یک نوار سیلیکونی دیگر به پاد وصل می شوند. این نوار می تواند به راحتی پاره شود، بنابراین هنگام کار با آن مراقب باشید و اگر کاملاً جدا شد مراقب باشید که آن را گم نکنید وگرنه پاد سیستم شما به درد نخور خواهد شد.

  • جوانه های چشایی خود را تقویت کنید.

چون نمی‌توان پاد سیستم ها را مانند مخزن‌های باز به راحتی تمیز کرد، احتمالاً هنگام تغییر دادن طعم‌ جویس ویپ، طعم های آنها باهم ترکیب شود. البته این موضوع همیشه چیز بدی نیست، اما برای آن آماده باشید. فقط زمانی که طعم جویس ویپ خود را از طعم تنباکویی به طعم میوه ای تغییر می دهید چندان خوشایند نیست.

  • نقاط تماس را تمیز کنید.

اتصالاتی که در پایه اکثر پاد سیستم ها قرار دارند نسبت به مخازن باز بیشتر مستعد آلوده شدن در حین ریختن مایع الکترونیکی هستند. زمانی که دوباره پاد سیستم خود را از مایع الکترونیکی پر می کنید حتما قبل از قرار دادن دوباره پاد در باتری جهت حفظ عملکرد، آنها را بررسی کرده و تمیز نمایید.

نحوه پر کردن پاد ماد با جویس (Pod Mod)

اگرچه هنوز هم ماد باکس های سنتی و مخازن ساب اهم بهترین انتخاب‌ برای ایجاد ابر بخار غلیظ با ویپ هستند، نوع جدیدی از دستگاه ویپ به نام پاد ماد وجود دارد که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. یک پاد ماد همانند پاد ویپ طراحی کوچک و زیبایی دارد اما عملکرد بسیار بالاتری مشابه آنچه از یک ماد ویپ انتظار دارید ارائه می دهد. ماد پادهایی همچون Geekvape Aegis B60 در میان افرادی که به عملکرد بالا علاقه دارند اما در عین حال دوست دارند دستگاه ویپ شان کوچک و جمع و جور باشد، بسیار محبوب است.

هر دستگاه ویپ مبتنی بر پاد یک سیستم اختصاصی است که فقط با پادهای ساخته شده برای آن کار می کند. این بدان معناست که پاد مادهای مختلف روش‌های پر کردن متفاوتی خواهند داشت. با این حال، به طور کلی، پاد به صورت آهن ربایی متصل می شود، بنابراین با کشیدن مستقیم آنها رو به بالا می توان آنها را جدا کرد. پس از برداشتن پاد، به دنبال یک درپوش سیلیکونی باشید که سوراخ پرکننده را در کنار یا پایین مخزن می پوشاند. درپوش را بردارید و از طریق سوراخ پرکننده، مایع الکترونیکی را به داخل پاد بریزید. وقتی مخزن تقریباً پر شد، درپوش را با دقت تعویض کنید و مطمئن شوید که درپوش سیلیکونی کاملا سوراخ را بپوشاند.

نحوه پر کردن ویپ با کویل جدید

اگر دستگاهی با کویل ویپ جدید نصب کرده اید یا در حال نصب آن هستید، نکته اصلی این است که قبل از نصب، کمی مایع را روی سوراخ های فیتیله بریزید. این بدان معناست که هنگام پر کردن برای اولین بار دیگر نیازی نیست منتظر بمانید. مدتها قبل از مصرف اولین پف، و از شما در برابر سوختگی خشک محافظت می کند.

برای راه اندازی یک سیم پیچ جدید، به سادگی یک بطری مایع الکترونیکی بردارید و از آن برای “رنگ آمیزی” سیم پیچ در معرض دهانه ها با آبمیوه استفاده کنید. مایع الکترونیکی قبل از خیساندن برای لحظه‌ای روی پنبه حباب‌هایی تشکیل می‌دهد. فراموش نکنید که فتیله‌های بالای سیم پیچ را نیز خیس کنید. وقتی دیگر پنبه خشکی نمی بینید، وقت آن است که مخزن را دوباره کنار هم قرار دهید و آن را پر کنید. قبل از شروع بخار، حداقل پنج دقیقه صبر کنید تا پنبه کاملاً خیس شود.

هنگامی که شروع به استفاده از یک سیم پیچ جدید می کنید، همچنین ایده خوبی است که دستگاه بخارپز خود را با وات کمی پایین تر از آنچه که در حال حاضر استفاده می کنید تنظیم کنید. هنگامی که مطمئن شدید سیم پیچ به طور معمول کار می کند، شماره گیری وات را شروع کنید.

نحوه پر کردن ویپ یکبارمصرف

به طور خلاصه – شما نمی توانید. محصولات یکبار مصرف بخارپز به عنوان واحدهای مهر و موم شده فروخته می شوند، شما قرار نیست آنها را باز کنید، به این معنی که نمی توانید آنها را شارژ کنید – زمانی که هزینه کیت را پرداخت کرده اید و آب میوه قبل از خالی شدن باتری خشک می شود کمی ناراحت کننده است!

با این حال، راه‌حل‌هایی وجود دارد که حد وسط ارائه می‌دهند. EDGE GO یک دستگاه غلاف سیستم بسته است، به این معنی که باتری آن قابل استفاده مجدد است، اما دارای غلاف های یکبار مصرف است که با طیف وسیعی از پرفروش ترین طعم های ویپ EDGE Vaping، در طیفی از نقاط قوت نیکوتین، از قبل پر شده است.

مزیت این کیت این است که غلاف‌هایی را که نیازی به تعویض کویل یا حتی پر کردن مجدد ندارند، به راحتی دریافت می‌کنید، اما می‌توانید به استفاده مجدد از باتری ادامه دهید، که اثرات زیست‌محیطی و مالی استفاده از کیت‌های یکبار مصرف را کاهش می‌دهد.

باید ها و نباید ها درباره پر کردن ویپ با جویس

  • انجام دادنراحت باش
  • به طور منظم کیت ویپ خود را تمیز کنید
  • بررسی کنید که آیا مخزن نیاز به تعویض دارد یا خیر
  • مایع را در وسط سر کویل قرار دهید
  • کیت ویپ خود را بیش از حد پر کنید
  • اگر طعم های قدیمی را با طعم های جدید مخلوط کنید، طعم خوبی نخواهد داشت!

علاوه بر پر کردن مجدد کیت ویپ، باید بررسی کنید که اصول اولیه نیز رعایت شده باشند. این اصول عمدتا به معنای تمیز کردن مخزن و تعویض سیم پیچ است:

  • تمیز کردن مخزن

زمانی که نتوانید طعم مایع الکترونیکی قدیمی خود را از بین ببرید، متوجه خواهید شد که کیت شما نیاز به تمیز کردن دارد. اگر در حال تغییر بین طعم ها هستید، مهم است که تانک خود را از قبل تمیز کنید. آن را از دستگاه خارج کرده و سیم پیچ را خارج کنید. سپس آن را زیر آب داغ قرار دهید و از یک دستمال کاغذی برای دسترسی به مناطقی که دسترسی به آن سخت است استفاده کنید. قبل از استفاده مجدد مطمئن شوید که مخزن کاملا خشک شده است.

  • تعویض سیم پیچ

کویل ها معمولاً نیاز به تعویض منظم دارند. این بستگی به میزان استفاده و نوع مایع الکترونیکی دارد. برخی ممکن است نیاز به تغییر هر هفته داشته باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است بیش از یک ماه دوام بیاورند. زمانی که طعم سوختگی شروع به طعم دادن کرد، زمان تعویض سیم پیچ را خواهید فهمید.

نتیجه گیری

در نتیجه، پر کردن ویپ با آب میوه یک فرآیند ساده است که برای عملکرد و ایمنی بهینه نیاز به توجه به جزئیات دارد. با اطمینان از خاموش بودن دستگاه ویپ شروع کنید تا از هر گونه اتفاق ناگوار جلوگیری کنید. در مرحله بعد، مخزن را با دقت از قسمت باتری باز کنید و درگاه های پر را پیدا کنید. به آرامی e-juice را داخل مخزن بریزید و مراقب باشید که بیش از حد پر نشود و باعث نشتی نشود. پس از پر شدن، مخزن و باتری را به طور ایمن مونتاژ کنید و مطمئن شوید که همه اتصالات محکم هستند. در نهایت، برای جلوگیری از خشک شدن و افزایش طول عمر کویل، اجازه دهید آب برای چند دقیقه قبل از بخار کردن کویل اشباع شود. با این مراحل ساده، پر کردن ویپ خود با آبمیوه تبدیل به یک تلاش بی دردسر می شود و هر بار تجربه لذت بخشی از بخارپز را تضمین می کند.

1 دیدگاه برای “طریقه ریختن جویس در انواع ویپ (ویپ قلمی، پاد سیستم و…)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین