چگونه یک فروشگاه ویپ راه اندازی کنیم؟

نحوه راه اندازی فروشگاه ویپ
با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید

از انجایی که صنعت ویپینگ در قرن بیست و یکم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده است، راه اندازی یک فروشگاه ویپ، کار پردرآمدی به نظر می رسد. کافی است یک جستجوی کوچک انجام دهید و نگاهی به آمار و ارقام بیندازید. این آمار تایید می کنند که در سال 2021 تنها در انگلستان، 2.7 میلیون نفر به طور منظم از سیگار الکترونیکی استفاده کرده اند.

مانند سایر مشاغل، شروع راه اندازی فروشگاه ویپ کار آسانی نیست. اما چندین جنبه کلیدی وجود دارد که کسب و کار شما را برای موفقیت در آینده آماده می کند. در اینجا چندین مورد کلیدی مورد نیاز برای رسیدن به موفیت در کسب و کار ویپ آورده شده اند. مطمئناً فروشگاه‌های ویپ درطول دوران کرونا ضربه زیادی خوردند، و بسیاری از آنها تصمیم گرفتند در هنگام قرنطینه مغازه های خود را ببندند. اما این شرایط نیز فرصتی مناسب برای کسب و کارهای آنلاین فراهم کرد تا باهم به رقابت بپردازند. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا با مراحل راه اندازی کسب و کار ویپ آشنا شوید.

تهیه طرح تجاری

قبل از اینکه مغازه ویپ خود را باز کنید، مهم است که برای نوشتن یک طرح تجاری وقت بگذارید. طرح کسب و کار شامل نوشتن اهداف کسب و کار شما و نحوه رسیدن به آنها است. طرح تجاری به شما کمک می کند تا هدف کسب و کار خود را ارزیابی کنید و به عنوان یک راهنما برای ادامه مسیر پس از افتتاح عمل کنید. اکثر طرح های تجاری شامل اطلاعاتی در مورد شرکت و برند ، تجزیه و تحلیل رقبای ، برنامه های بازاریابی و پیش بینی های مالی هستند.

نگران نباشید، نوشتن یک طرح کسب و کار نیازی به کارشناسی مدیریت بازرگانی ندارد. می‌توانید بسیاری از الگوهای استاندارد طرح کسب‌وکار را با یک جستجوی سریع در گوگل بیابید تا به شما در شروع کار کمک کند.

آشنایی با قوانین و مقررات محلی

یکی از زمینه‌های مهمی که مغازه‌های ویپ با یک کسب‌ و کار سنتی خرده‌فروشی متفاوت هستند، مجوزها و الزامات قانونی مورد نیاز برای راه‌اندازی مغازه است. به طور کلی، قوانین مربوط به فروش و استعمال دخانیات در مورد ویپ و سیگارهای الکترونیکی نیز اعمال می شود. با این حال، هر کشور مقررات خاص خود را دارد. و می توانید با یک بررسی ساده دریابید که چه مقرراتی را باید رعایت کرده و چه مجوزهایی را باید اخذ نمایید. در نظر گرفتن این موضوع در طرح کسب و کارتان می تواند در وقت شما صرفه جویی کرده و از بروز مشکلات اساسی یا حقوقی جلوگیری کند.

انتخاب مکان مناسب

مانند بسیاری از کسب و کارهای خرده فروشی، شما نیز باید مکانی را برای فروشگاه خود انتخاب کنید که ترافیک و دید فراوان یا به اصطلاح پاخوری خوب، پارکینگ و ویترین جذاب داشته باشد. ویپینگ یک روند رو به رشد است، ارزش این صنعت در سال 2020 به 6.09 میلیارد دلار رسید و کارشناسان ویپرزکو پیش بینی می کنند که تا سال 2028 این میزان تا 27 درصد رشد یابد.

از آنجایی که محصولات ویپینگ بسیار پرطرفدار هستند و به پمپ بنزین ها و فروشگاه های رفاه نیز راه پیدا کرده اند، بنابراین ممکن است لازم باشد شما نیز با آنها رقابت کنید. صرف زمان برای انجام یک تحلیل رقابتی، و همچنین مطالعه املاک تجاری موجود برای شناسایی مکان مناسب برای راه اندازی فروشگاه، می تواند کلید موفقیت یا شکست شما باشد.

ارزیابی هزینه های راه اندازی فروشگاه ویپ
بررسی هزینه های راه اندازی فروشگاه ویپ

ارزیابی هزینه های راه اندازی

همچنین باید از هزینه های راه اندازی مرتبط با افتتاح یک فروشگاه ویپ آگاهی کامل داشته باشید. هزینه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه ویپ می‌تواند بسیار متفاوت باشد، اما در اینجا هزینه‌های اساسی وجود دارد که باید قبل از افتتاح فروشگاه در نظر بگیرید:

  • اجاره ویترین
  • هزینه های اخذ مجوزها
  • ثبت نام در طرح بیمه تجاری
  • هزینه های حقوق و دستمزد و مالیات، به خصوص اگر قصد دارید کارمندانی را استخدام کنید
  • موجودی اولیه
  • تجهیزات برای راه اندازی کسب و کار شما، مانند قفسه بندی  فضای پیشخوان و سیستم پوز (POS)

یافتن عرضه کنندگان معتبر و محصولات با کیفیت

یافتن یک عرضه کننده معتبر و قابل اعتماد که محصولات مورد علاقه مشتریان را تامین کند، بسیار حائز اهمیت است. برای پیدا کردن یک عرضه کننده قابل اعتماد، سعی کنید تحقیقات اولیه را به صورت آنلاین انجام دهید یا از فروشگاه های ویپ سوال کنید.

وقتی نوبت به سفارش موجودی می رسد، فقط محصولاتی را که استفاده می کنید، انتخاب نکنید. کمی در بازار تحقیق کنید و از اطراف بپرسید که ویپرها به دنبال چه چیزهایی هستند؟ آنها انتظار دارند که مغازه جدید چه چیزهایی داشته باشد؟! در نهایت، مطمئن شوید که انواع مختلف مدلهای ویپ و همچنین باتری‌ها، شارژر و سایر لوازم جانبی و از همه مهم‌تر، بسیاری از انواع جویس ویپ ها با طعم های مختلف را در مغازه داشته باشید.

حضور در شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی برای هر کسب و کار خرده فروشی حیاتی است. این کار در ایجاد یک برند قوی و جذاب ضروری است. اما از آنجایی که موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ به فروشگاه‌های ویپ اجازه ایجاد تبلیغات نمی‌دهند، حضور در رسانه‌های اجتماعی برای شروع و اجرای یک کسب‌وکار موفق امری ضروری است.

در حالت ایده‌آل،  کانال‌های شبکه های اجتماعی مشتریان جدیدی جذب می کنند و مشتریان ارجاعی را در مورد تبلیغات و رویدادهای جدید فروشگاهتان به‌روز نگه می دارند. برای این منظور، باید ارزیابی کنید که کدام پلتفرم رسانه اجتماعی برای تجارت شما بهترین گزینه است.

ایجاد فضای دلپذیر

فضای فروشگاه راهی برای متمایز کردن شما از دیگران و ایجاد رقابت با سایر فروشگاه هاست. محیطی را ایجاد کنید که مشتریان را تشویق کند تا زمان بیشتری را در فروشگاه شما بگذرانند. برای دستیابی به این هدف، عناصر زیر را به فروشگاه خود اضافه کنید تا یک فروشگاه راحت و جذاب داشته باشید:

  • کاناپه و صندلی های راحت
  • تلویزیون و یا موسیقی
  • نور زیاد
  • یک قسمت بیرونی برای نشستن (اگر فضای شما اجازه می دهد)

بزرگ‌ترین نکته این است که وقتی مشتریان چندین فروشگاه ویپ برای انتخاب دارند، طبیعتاً به سمت فروشگاهی می روند که جذاب‌ترین فضا را داشته باشد. اگرچه می توان از فضای موجود به نحو بهینه استفاده کرد، اما نگرش شما و کارمندانتان می تواند در جذب مشتری تاثیرگذارتر باشد.

استخدام کارکنان کارآمد و بهبود خدمات مشتری

ممکن است متوجه شوید که برای اداره فروشگاه ویپ خود به کمک نیاز دارید. اگر این چنین باشد، باید کارکنان مناسبی را استخدام کنید. برای این منظور می توانید یک آگهی شغلی بدهید و کارکنان کارآمد خود را پیدا کنید.

رویکرد شما نسبت به خدمات مشتری باید شامل موارد ذیل باشد:

  1. باید مشاوره و توصیه های محصولی ارائه دهید تا نیازهای فردی مشتریان را برآورده کند.
  2. باید به طور پیوسته به مشتریان خدمات عالی ارائه دهید.

این بدان معناست که باید بتوانید  هم به ویپرهای جدید و هم به ویپرهای باتجربه مشاوره دهید تا دستگاه های مورد نیاز خود را انتخاب کنند. برای این منظور باید آگاهی کامل از انواع کیت های ویپ و نحوه کار آنها و همچنین تفاوت های ظریف هزاران طعم و قدرت نیکوتین ایجویس ها داشته باشید. مطمئن شوید که خط مشی های خود را مکتوب کرده اید و کارکنان خود را بر اساس آنها آموزش دهید.

خدمات مشتری کلیدی است.

اولین نکته ای که هنگام راه اندازی کسب و کار می توان به آن اشاره کرد، مشتری مداری است. شناخت محصول و شیمی و الکترونیک پیچیده پشت آن، کلید ایجاد مشتری راضی است. ارائه خدمات ضعیف به مشتریان سبب نارضایتی و افت کسب و کار می گردد. مردم به شما اطمینان می کنند تا به آنها کمک کنید که دستگاه ویپ مناسب با نیاز خود را تهیه کنند و تجربه ویپینگ موفقی داشته باشند.

فروشگاه‌های خرده‌فروشی آنلاین زیادی وجود دارند که بر سر قیمت با هم رقابت می‌کنند، اما اگر یک فروشگاه حضوری دارید، سطوح خدماتی که می‌توانید به مشتریان ارائه دهید، شما را متمایز خواهد کرد. مشتریان درک می کنند که به دلیل هزینه های جاری و به اشتراک گذاری تخصص، محصولات یک فروشگاه حضوری اندکی گران تر از آنلاین خواهند بود. آنها همچنین امتیاز دیدن فیزیکی محصولات را قبل از تصمیم گیری در مورد خرید در نظر می گیرند.

فروشگاه ویپ خود را کجا تاسیس کنیم؟
مکان مناسب برای راه اندازی فروشگاه ویپ

فروشگاه ویپ خود را کجا تاسیس کنیم؟

هیچ فرمول جادویی برای اینکه فروشگاه خود را کجا قرار دهید وجود ندارد، اما توصیه می شود مکانی را برای فروشگاه خود انتخاب کنید که در آن رقابت کمی وجود دارد. هزینه های اجاره و دسترسی مشتری باید متعادل باشد. مکان های نزدیک مرکز شهر اجاره بالایی دارند اما می توانند برای دسترسی مشتریان راحت تر باشند. برعکس مکان های خارج شهر اجاره کمتر و در نتیجه دسترسی و دید کمتری دارند. به دنبال مسیر های اصلی باشید و بر رسانه های اجتماعی و حفظ مشتری تمرکز کنید.

الگوهای خرید قبلی تغییر کرده است. افراد بیشتری به خرید محلی می‌پردازند، و افراد کمتری از مغازه‌ها در خیابان‌های بزرگ دیدن می‌کنند. این بدان معناست که شهرهای کوچکتر می توانند برنده باشند.

بازاریابی کسب و کار ویپ

قوانین تبلیغاتی سختگیرانه ای در مورد سیگارهای الکترونیکی وجود دارد، بنابراین رسانه های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان در دنیای ویپینگ مهم هستند. رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا با مشتریان در ارتباط باشید و آنها را در جریان آخرین محصولات و روندهای ویپ قرار دهید. بازار خرده‌فروشی آنلاین به شدت رقابتی است و تلاش برای رقابت، تجارت اصلی را به خطر می‌اندازد.

می توانید یک صفحه فیس‌بوک برای به‌روز نگه‌داشتن مشتریان و همچنین اشتراک‌گذاری اطلاعات و کسب کسب‌وکار جدید راه بیندازید. و یک وب سایت برای تبلیغ کالاهای موجود و اطمینان از اینکه فروشگاه شما در گوگل ظاهر می شود نیز مهم است. یک وب‌سایت خوب و صفحات رسانه‌های اجتماعی، مؤثرتر از تبلیغات کاغذی هستند.

سوالات متداول درباره راه اندازی فروشگاه ویپ

1- چگونه می توان یک فروشگاه ویپ موفق راه اندازی کرد؟

8 مرحله برای باز کردن یک فروشگاه ویپ موفق عبارتند از:

  • یک برنامه تجاری تهیه کنید.
  • با مقررات محلی خود آشنا شوید.
  • محل مناسب انتخاب کنید.
  • هزینه های شروع به کار را برآورد کنید.
  • عرضه کنندگان مطمئن پیدا کنید و محصولات با کیفیت برای فروشگاه خود تهیه کنید.
  • در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید.
  • کارکنان درست استخدام کنید و خدمات مشتری را ارتقا دهید.
  • فضای دلپذیر ایجاد کنید.

2- یک فروشگاه ویپ مجهز باید شامل چه محصولاتی باشد؟

یک فروشگاه ویپ خوب، باید محصولات ویپینگ مختلفی را در دسترس مشتریان قرار دهد. به طوری که اندازه ها و سبک های مختلف سیگارهای الکترونیکی و مارک ها و طعم های مختلف مایع الکترونیکی را ارائه دهند. همچنین ارائه لوازم جانبی مانند باتری، شارژر، کویل و غیره نیز ضروری است.

3- چگونه فروشگاه ویپ خود را در اینستاگرام تبلیغ کنم؟

ده نکته بازاریابی اینستاگرام برای راه اندازی کسب و کارهای ویپ شامل موارد ذیل است:

  • عکس های جذاب و با کیفیت پست کنید.
  • با تصاویر خود زمینه ایجاد کنید.
  • ویدیوهای کوتاه بسازید و در IGTV پست کنید.
  • مشتریان خود را تگ کنید.
  • استفاده از هشتگ های مرتبط با ویپ بسیار تاثیر گزار است.
  • به طور مرتب محتوا  پست کنید تا علاقه و تعامل را بالا نگه دارید.

4- چگونه محصولات ویپ را به صورت آنلاین بفروشیم؟

در حالی که ساده ترین مکان برای فروش ویپ ممکن است حضوری باشد، شما گزینه های خوبی برای فروش ویپ آنلاین نیز دارید. برای مثال می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای Lightspeed، Shift4Shop، BigCommerce و Franpos، فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید. این پلتفرم‌ها از فروشندگان ویپ استقبال می‌کنند و ابزارهایی را برای حمایت از شما در کسب‌وکارتان ارائه می‌کنند.

5- بازار هدف فروشگاه های ویپ چه کسانی هستند؟

افرادی که سعی در کاهش یا ترک سیگار به طور کلی دارند، به ناچار بازار اصلی شما خواهند بود، اگرچه راه های مختلفی برای مقابله با آنها وجود دارد. برخی از افراد دوست دارند از ویپینگ به عنوان راهی برای حذف سیگار استفاده کنند، اما خوشحال هستند که می توانند نیکوتین مورد نیاز خود را بدن دود آزار دهنده سیگار دریافت کنند.

6- بیشتر مردم دستگاه های ویپ خود را از کجا می خرند؟

در مجموع 41.4 درصد از ویپرهای فعلی محصولات ویپینگ خود را از فروشگاه های ویپ، 27.5 درصد آنها را به صورت آنلاین و 31.1 درصد از سایر مکان های خرده فروشی خریداری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین