معرفی 10 برند از بهترین سیگارها در ایران

معرفی 10 برند از بهترین سیگارها در ایران
با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید

بهترین سیگار در ایران

در زیر فهرستی از نام بهترین سیگار در ایران آمده است:

  1. سیگار مارلبرو
  2. سیگار کنت
  3. سیگار وینستون
  4. سیگار مور
  5. سیگار کمل
  6. سیگار پالمال
  7. سیگار کاپتان بلک
  8. سیگار مونتانا
  9. سیگار سناتور
  10. سیگار بهمن
بهترین سیگار در ایران
لیستی از نام بهترین سیگار در ایران

1- سیگار مارلبرو (Marlboro)

کمپانی مارلبورو یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین سیگارهای کلاسیک در ایران و جهان است. این سیگار با طعم ملایم و کیفیت بالای تنباکوی خود بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به سیگارهای کلاسیک است. نام مارلبرو برگفته از Great Marlborough Street. Richmond, Virginia است، مارلبرو استریت نام خیابانی در لندن بود که کارخانه فیلیپ موریس در آن احداث شده بود.

یکی از علل محبوب شدن مارلبرو تبلیغات گسترده این شرکت بود که آن را به عنوان برندی لاکچری و خاص در بین شرکت های دخانی تبدیل کرد. علت بعدی این محبوبیت تولید سیگار با فیلتر قرمز رنگ برای خانم ها بود تا اثر رژ خانم‌ها را حین پک‌زدن روی سیگار مخفی کند. همین امر به فروش چند برابری محصولاتشان منجر شد و مالبرو را به بهترین مارک سیگار برای خانمها در ایران و جهان بدل نمود.

این سیگار عطر ملایمی دارد و برای طرفداران سیگارهای سبک‌ مناسب است. تنباکوی این سیگار با کیفیت است و بوی زیادی باقی نمی‌گذارد و می توان گفت جز کم بوترین سیگارها است و بی شک بهترین و کم ضرر ترین سیگار در ایران می باشد. همچنین سیگار مارلبرو عطر و طعم‌های متنوعی دارد:

  • قرمز
  • طلایی
  • نقره‌ای
  • نعنایی یا منتول
  • لایتو اولترا
  • مدیوم
  • اسموت
  • فیلتر پلاس
  • ایکس و…

سیگار مارلبرو فیلتر پلاس اکسترا در کشور ترکیه به سفارش عرب تولید شد. این سیگار دارای نیکوتین 0.2 و قطران 3، مناسب برای کسانی است که  علاقه مند به طعم واقعی توتون هستند و جزو بهترین نوع سیگار در ایران می باشد.

2- سیگار کنت (Kent)

سیگار کنت یک محصول با اصالت امریکایی است که در سال ۱۹۵۲ توسط «شرکت دخانیات لوریلارد» معرفی شد و در ایران هم فروش خوبی دارد. تحولی که این برند در بازار سیگار جهان ایجاد کرد، تولید سیگار فیلتردارد بود. این فیلتر می‌توانست با جذب مواد خطرناک موجود در دود سیگار، آسیب های ناشی از دود سیگار را کاهش دهد که می تواند جزو بهترین و با کیفیت ترین سیگار در ایران باشد. میزان نیکوتین سیگارهای کنت از 0.1 تا 0.7 میلی گرم متغیر است. در ایران مدل‌های گوناگونی از سیگار کنت تولید می شود:

  • کنت پلاس
  • کنت سوئیچ
  • کنت کور
  • کنت HDT
  • کنت نانو
  • کنت سری S

3- سیگار وینستون (Winston)

سیگار وینستون در ایالت کارولینای شمالی آمریکا ساخته شد و به احترام نام شهری که در آن تولید شده نام وینستون را به خود گرفت. شرکت R.J. رینولدز در سال 1875 سیگارهای وینستون را به بازار عرضه کرد. سیگار وینستون اولین برند تجاری سیگار در آمریکا بود که محصولات خود را با فیلتر به بازار عرضه کرد. ویژگی این سیگار فیلتر کربن‌دار است که می‌تواند آلاینده‌های دود سیگار را فیلتر کند.

این برند معروف یک شعار تبلیغاتی جذاب داشت که در همه رسانه‌ها پخش می شد. شعار این بود “وینستون طعم خوبی مثل سیگار دارد!” همین شعار تا سال‌ها پا برجا بود و توانست موج تبلیغاتی بزرگی را به راه اندازد. طی یک نظر سنجی در سال 2001 وینستون به عنوان ششمین محصول ارزشمند موجود در بازار شناخته شد.

سیگار وینستون از انواع سنگین و پرنیکوتین است که در انواع گوناگون تولید می‌شود. از انواع سیگار وینستون می‌توان به:

  • وینستون XS
  • وینستون اسلیم
  • وینستون لایت
  • وینستون میکس
  • وینستون ایکس استایل
  • وینستون پلاتینیوم
  • وینستون قرمز
  • وینستون اولترا لایت

از میان انواع سیگار وینستون مدل قرمز آن سنگین‌تر است و در حدود 0.9 میلی گرم نیکوتین دارد. میزان نیکوتین سیگارهای وینستون از 0.3 تا 0.9 متغیر است. در ایران این محصول را با نام وینستون قرمز یا عقابی می‌شناسند اما در خارج از ایران و در بازارهای بین‌المللی به این سیگار Winston Classic Red می‌گویند. این سیگار برای افرادی که علاقه به سیگارهای سنگین دارند بسیار مناسب است.

4- سیگار مور (More)

مور یکی از برندهای سیگار آمریکایی است که در سال 1974 توسط شرکت ر.ج.رینولدز تاباکو تأسیس شد. این برند با تمرکز بر تولید سیگارهایی با طعم منتول، به سرعت محبوبیت یافت. مور همواره از ترکیب دقیق و متنوعی از منتول و تنباکو برای تولید محصولاتش استفاده کرده است. سیگار مور انواع مختلفی دارد از جمله:

  • مور سبز نعنایی
  • مور قرمز

سیگار مور سبز در کشور آمریکا تولید شد. این سیگار دارای نیکوتین و قطران ، مناسب برای کسانی است که  علاقه مند به سیگارهای طعم دار هستند و طعم این سیگار نعنایی میباشد. این سیگار از دیرباز توسط شرکت معتبر JT با بالاترین استانداردهای کیفی تولید شده و همیشه جزو برترین‌ها بوده است.

رنگ سبز دلنشین بسته‌بندی و بوی نعناع ملایم، نشان‌دهنده خنکی و طراوت فوق‌العاده این سیگار است؛ به گونه‌ای که حتی بو کردن بسته باعث خنکی کامل دستگاه تنفسی می‌شود! دود ملایم و رنگ قهوه‌ای کمیاب نخ‌های سیگار، ترکیب خاصی را رقم زده است. تنباکوی این سیگار از نوع ویرجینیا بوده و فیلتر سبزرنگ آن نیز جذابیت خاصی دارد. بسته‌بندی زیبا با ترکیب رنگ سبز و سفید طراحی شده است. لوگوی مور هم مشخص است.

سیگار مور قرمز یکی از سیگارهای کلاسیک و باسابقه‌ای است که توسط کمپانی سیگارسازی JT International سوئیس تولید می‌شود. این شرکت سوئیسی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان سیگار در دنیا به‌شمار می‌رود و سیگار مور یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای آن محسوب می‌گردد.

سیگار مور قرمز در سایز 120 و با پایه‌ای بلند تولید می‌شود. رنگ قهوه‌ای زیبا و طرح چرم مانند بر روی هر نخ، ظاهری جذاب به آن بخشیده است. این سیگار فاقد هرگونه طعمی بوده و طعم خالص و اصیل توتون را به مصرف‌کننده منتقل می‌کند. نسبتاً سنگین بوده و کیفیت ساخت بسیار بالا از ویژگی‌های بارز این محصول محسوب می‌شود.

5- سیگار کمل (Camel)

کمل یک برند آمریکایی سیگار است که در حال حاضر متعلق به شرکت دخانیات R. J. Reynolds در ایالات متحده می‌باشد و توسط شرکت Japan Tobacco در خارج از ایالات متحده مدیریت می‌شود. اکثر سیگارهای کمل کنونی حاوی ترکیبی از تنباکوی ترک و تنباکوی ویرجینیا هستند. به دلیل محبوب شدن برند کمل شهر Winston-Salem به Camel City معروف شد چرا که این برند در این شهر متولد شد.

برند کمل در ابتدای کار خود با چالش رو به رو بود و باید بین برندهای برتر سیگار در آن زمان جا باز می‌کرد. همین امر باعث شد که ایده‌‎های تبلیغاتی جذابی را ارائه بدهند که باعث محبوبیت بالای این برند شد. اولین تبلیغ معروف این برند یک بنر تبلیغاتی ساده بود که در آن نوشته بود «شترها در راه هستند». کمل جزو قیمت بهترین سیگار در ایران است.

این تبلیغ برند کمل را بسیار معروف کرد و این همان چیزی بود که یک برند جدید لازم داشت. تبلیغ دومی که برند کمل را معروف‌تر و محبوب‌تر کرد توسط آقای Old Joe ارائه شد. آنها یک شتر را که بار آن سیگار رایگان بود را به سمت شهر روانه کردند. همچنین این برند از شعار «برای یک شتر(سیگار کمل) یک مایل راه می‌رفتم» سال‌ها است که استفاده می‌کند و شعار معروف این برند می‌باشد. کمل بهترین سیگار در ایران با قیمت مناسب می باشد.

سیگار کمل انواع مختلفی دارد که معمولا برحسب رنگ بسته بندی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • کمل آبی
  • کمل بلک
  • کمل وایت
  • کمل زرد کلاسیک
  • کمل نقره ای
  • کمل کینگ و…

معروف ترین مدل سیگار کمل در ایران کمل آبی اورجینال است که طرفدارهای خاص خود را دارد. این سیگار به شما طعم خالص توتون را هدیه می‌کند و بسته بندی جذاب کلاسیک و قدیمی دارد. سیگار کمل آبی کمی سنگین است و گیرایی متوسط دارد نیکوتین این سیگار 0.6 دهم میلی گرم و قطران 6 میلی گرم می‌باشد.

سیگار کمل زرد رنگ سیگار کلاسیک و اصلی برند کمل می‌باشد که به خاطر حفظ استایل و بسته بندی قدیمی خود بسیار محبوب است. این سیگار دارای فیلتر قرمز رنگ است و یک سیگار سنگین محسوب می‌شود. نیکوتین این سیگار 0.8 میلی گرم و قطران آن 10 میلی گرم می‌باشد.

6- سیگار پالمال (Pall Mall)

شرکت پالمال یک شرکت انگلیسی تولید دخانیات است که توسط شرکت بریتیش امریکن توباکو یا همان بی ای تی تولید می‌شود. این برند از سال ۱۸۹۹ میلادی به تولید و عرضه سیگارهای پال مال مشغول است. برند پالمال از برندهای تحت مالکیت بریتیش امریکن توباکو  و آر جی رینولدز است.

سیگار پال مال یکی از برندهای آمریکایی است که در ایران با نام سیگار زنانه معروف شده است. این برند از سال 2012 جزء پرفروش ترین سیگار در ایران است و بهترین مارک سیگار برای خانها در ایران می باشد. پال مال در ایران تحت لیسانس شرکت دخانیات RG تولید می شود و فقط برای مصرف در ایران در نظر گرفته شده است. نیکوتین موجود در انواع سیگارهای پال مال بین 3/. و 1 میلی گرم است. سیگار پال مال را از لحاظ رنگ پاکت سیگار، درجه سبک بودن و میزان قطران و نیکوتین به دسته های زیر تقسیم می کنند:

  • آبی
  • قرمز
  • نقره ای
  • پاور سوئیچ
  • مشکی
  • سبز یا اولترا لایت

سیگار پال مال آبی به دو نوع آبی معمولی و آبی جیبی تقسیم می شود. بسته بندی پال مال جیبی آبی در سایز کوچک است به همین دلیل به آن جیبی می گویند. میزان نیکوتین این نمونه پال مال آبی 6/. میلی گرم و میزان قطران آن 7 میلی گرم است. پال مال آبی معمولی دارای سایزهای کوچک و اسلیم است و رنگ جعبه آن مشکی است. میزان نیکوتین این نمونه پال مال آبی 7/. میلی گرم و میزان قطران آن 8میلی گرم است.

سیگار پامال قرمز دارای سایز کوچک و رنگ جعبه مشکی است. میزان نیکوتین این نمونه پال مال 8/. میلی گرم و میزان قطران آن  10میلی گرم است و بهترین سیگار ایرانی برای خانمهاست.

سیگار پال مال نقره ای به دو نوع نقره ای معمولی و نقره ای جیبی تقسیم می شود. بسته بندی پال مال جیبی نقره ای در سایز کوچک است به همین دلیل به آن پال مال نقره ای جیبی می گویند. میزان نیکوتین این نمونه پال مال نقره ای جیبی 5/. میلی گرم و میزان قطران آن 5 میلی گرم است. پال مال نقره ای معمولی دارای رنگ جعبه کاملا مشکی است بطوری که به آن سیگار پال مال مشکی می گویند. میزان نیکوتین این نمونه پال مال مشکی 5/. میلی گرم و میزان قطران آن 5 میلی گرم است

فیلتر سیگار پامال پاورسوئیچ بر خلاف مدل های دیگر پال مال از یک کپسول تشکیل شده است. با فشار دادن این فیلتر، کپسول می ترکد و طعم داخل آن آزاد می شود و در هنگام کشیدن سیگار احساس بهتری خواهید داشت و بهترین سیگار زنانه در ایران است.

7- کاپیتان بلک (Captain Black)

برند کاپیتان بلک در سال ۱۹۳۱ توسط شرکت Lane Limited تولید شد که علاوه بر تنباکو و سیگار عطر و ادکلن هم تولید می‌کند در سال ۱۹۰۲، جیمز بیوکنن دوک، شرکت دخانیات بریتانیایی آمریکایی را بنیاد نهاد که در آن‌ سوی اقیانوس رقیب معتبری به نام دخانیات سلطنتی را داشت. سیگار کاپیتان بلک دو مدل امریکایی و اورپایی دارد که مدل آمریکایی آن با آرم موج دریا و پرچم و مدل اروپایی آن با نشانه بادبان مشخص می شود.

اگر به چاپ کشتی های روی پاکت سیگار دقت کنید آن دسته که دارای کشتی با بادبان مشکی و شبیه پارچه هستند تولیدات برای خارج ار آمریکا و مدل اروپایی است و به مراتب از درجه مرغوبیت بالا و بهتری نسبت به مدل های چاپ ایرانی هستند. اما پاکتی که دارای کشتی با موج دریا و 3 پرچم در بالای هر بادبان می باشد همان پاکت اورجینال و اصلی سیگار کاپیتان بلک است. سیگار کاپینتان بلک انواع و طعم های مختلفی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاپیتان بلک هلو
  • کاپیتان بلک انبه
  • کاپتان بلک انگور
  • کاپتان بلک سیب ترش
  • کاپیتان بلک چری یا آلبالو
  • کاپیتان بلک دارک کریما یا شکلاتی
  • کاپیتان بلک کلاسیک و…

کاپیتان بلک دارک کرم طعم کرم شکلاتی دارد و علاوه بر طعم عالی بوی بسیار گرم و دلنشینی را برای اطرافیان به ارمغان می آورد محصولی پر فروش در فیلد تنباکو های طعم دار بوده و طرفدارهای زیادی در بین توتون های با همین ترکیب طعمی و آروماتیکی دارد.

8- سیگار مونتانا (Montana)

سیگار مونتانا نام خود را از یکی از ایالات غربی امریکا گرفت است و توسط شرکن فیلیپ موریس تولید می شود. سیگار مونتانا یک نوع سیگار خام سنتی است که از تنباکوی استوایی تولید شده و کیفیت بالا و ترکیبات دقیقی دارد. همچنین سیگارهای مونتانا به دلیل شکل و طرح ویژه‌ای که دارند جالب توجه هستند. سیگار مونتانا با طعم تلخ و بالای خود مشهور است و از انواع سیگار های سنگین می باشد چون درصد نیکوتین بالاتری دارد. سیگار مونتانا انواع مختلفی دارد از جمله:

  • مونتانا اس لاین طلایی
  • مونتانا آبی دمی (Demi)
  • مونتانا طلایی کینگ
  • مونتانا نقره ای
  • مونتانا نانو نقره ای
  • مونتانا قرمز
  • مونتانا نانو مشکی

سیگار مونتانا اس لاین طلایی از تولیدات شرکت بی ای تی (BAT) در ایران است. این سیگار دارای نیکوتین ۰.۶ میلی‌گرم و قطران ۶ میلی‌گرم است. سیگار مونتانا اس لاین طلایی در سایز سوپراسلیم تولید شده است و در فیلتر آن از فیلتر سفید و فناوری فیلتر LS استفاده کرده‌اند. کام دهی سیگار مونتانا اس لاین طلایی مطابق با تمام سیگارهای سوپراسلیم کم است و گیرایی آن معمولی است.

9- سیگار سناتور (Senator)

برند سیگار سناتور متعلق به شرکت سیگار بریتانیایی آمریکایی است که در سال 1902 توسط جیمز بیوکنن دوک تأسیس شد. در اوایل سیگار سناتور برای افراد ثروتمند در اروپا به صورت دست‌ساز تهیه می‌شود. با این وجود فروش بالای این محصول باعث شد تا سود بسیار زیادی در همان سال‌های اول نصیب شرکت شود. می توان گفت سیگار سناتور جزو گرانترین و بهترین سیگارها در ایران و جهان است.

بسته‌بندی زیبا و فلزی سیگار سناتور اولین ویژگی آن است که نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرده است. این بسته‌بندی مقاوم و زیبا باعث می‌شود که سیگارها در برابر ضربه هنگام حمل‌ونقل در امان باشند. همچنین این نوع بسته‌بندی باعث می‌شود سیگار در برابر رطوبت و خرابی مقاوم‌تر باشد. از دیگر ویژگی‌های جذاب این سیگار تنوع در طعم و بوی آن است که باعث شده سلیقه‌های مختلف را به خوبی پوشش دهد.

سیگار سناتور (Senator)
انواع سیگار های سناتور از نظر طعم و بو

سیگارهای سناتور در مجموع به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. یک مدل که لوگوی آن دارای بال‌های کوتاه است و مدل دیگر که بال‌های آن بلندتر است و در بسته سیگار خود یک کارت دارد. مدلی که در ان کارت است از قیمت بالاتری برخوردار است. انواع سیگار های سناتور از نظر طعم و بو عبارتند از:

  • سناتور شرابی
  • سناتور انر
  • سناتور دو سیب
  • سناتور پاور نانو
  • سناتور انگور
  • سناتور پیپ نانو
  • سناتور شکلاتی
  • سناتور بلوبری

طعم شرابی سناتور دارای طرفداران بسیاری است که نوع پاکتی آن در دو مدل سناتور شرابی بال بلند و سناتور شرابی بال کوتاه دردسترس است. نیکوتین و قطران این سیگار، 0.5 و 5 میلی‌گرم است.  این محصول دارای فیلتر سیاه و کاغذ بدنه‌ای قرمز است.

یکی از طعم‌های بسیار پر فروش در بازار سیگار سناتور انار است. شرکت‌های زیادی نیستند که سیگار با طعم انار تولید می‌کنند که به جرأت می‌توان گفت سناتور با کیفیت‌ترین آن است. نیکوتین و قطران این سیگار، 0.5 و 5 میلی‌گرم است.

سیگار سناتور دوسیب سبز رنگ و بسیار خوش بو است .که طعم آن از سیب سبز گرفته شده است و دارای فیلتر رنگی است. نیکوتین و قطران این سیگار، 0.5 و 5 میلی‌گرم است.

یکی از محصولات پر طرفدار سناتور همین مدل نانو پاور است که یک هسته کوچک درون فیلتر خود دارد و با فشار دادن آن می‌ترکد. بعد از ترکیدن این هسته کوچک طعم و بوی سیگار تغییر می‌کند. این سیگار برای افرادی که به سیگارهای اسلیم و کم نیکوتین علاقه دارند توصیه می‌شود. این محصول دارای طعم‌های مختلفی مانند شراب، انار و سیب است.

10- سیگار بهمن

سیگار بهمن یکی از محصولات شرکت دخانیات ایران است که دارای بیست نخ سیگار کوچک با یک فیلتر زرد رنگ کوتاه می باشد و بهترین سیگار ایرانی برای کشیدن است. سیگار بهمن محبوب ترین و استاندارد ترین سیگار ایرانی می‌باشد که در قالب Classic از بسیاری نمونه‌های مشابه خارجی بهتر است. در ابتدا تنباکو سیگار بهمن از سوئیس به ایران وارد می شده است.

سیگارهای ایرانی چندوقتی است که دیگر مانند سال‌ها و دهه‌های قبل، طرفداران زیادی ندارند اما سیگار بهمن، همچنان جزو پرفروش‌ترین سیگار در ایران است که طرفداران خاص خودش دارد. سیگار بهمن، یکی از انتخاب‌های افراد هنری، تئاتری‌ها، سربازان و … است که با قیمت مناسبش، کیفیت توتون بسیار بالایی نیز دارد.

جالب است بدانید کیفیت سیگار بهمن به حدی بالا بوده که برخی از محصولات این شرکت، حتی به کشورهای اروپایی هم صادر می‌شده‌اند. سیگار بهمن بهترین سیگار ساخت ایران است که توانست توجه بسیاری از سیگاری‌های ایرانی را به خود جلب کند و با گذشت زمان، به نام بهترین سیگار در ایران و نوستالژیک‌ترین سیگارهای کشورمان تبدیل شود.

وقتی صحبت از سیگار بهمن می شود اولین تصویری که به ذهن اکثر افراد می آید یک پاکت قدیمی قرمز و سفید است که رویش با فونتی بزرگ کلمه ی بهمن نوشته شده. اما سیگار بهمن انواع مختلفی دارد و حدود ۱۰ مدل از آن در بازار وجود دارد:

  • بهمن نانو مشکی
  • بهمن سوپر اسلیم
  • بهمن سوپر اسلیم مشکی
  • بهمن کوچک
  • بهمن لایت
  • بهمن اولترا لایت
  • بهمن کتابی

نتیجه گیری

در انتها اثرات مضر کشیدن سیگار هم بر سلامت فردی و هم رفاه عمومی قابل اغماض نیست. عمل سیگار کشیدن افراد را در معرض تعداد بی شماری از مواد شیمیایی و سموم مضر قرار می دهد که منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی مانند سرطان ریه، بیماری های قلبی عروقی و اختلالات تنفسی می شود. علاوه بر این، دود دست دوم یک تهدید جدی برای افراد غیر سیگاری، به ویژه جمعیت های آسیب پذیر مانند کودکان و زنان باردار است.

فراتر از پیامدهای فوری سلامتی، سیگار به طور قابل توجهی به بار اقتصادی سیستم های مراقبت های بهداشتی کمک می کند، زیرا درمان بیماری های مرتبط با سیگار به منابع قابل توجهی نیاز دارد. می توان به جای استفاده از سیگار از گزینه های جایگزین سیگار که کم ضررتر نیز هستند استفاده نمود. ویپ و سیگارهای الکترونیکی یکی از این گزینه ها می باشند که در آنها دود حذف شده و به جای آن بخار قابل استنشاق تنفس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین