معرفی 10 سیگار سنگین در ایران

با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید

سیگار یک رول باریک از تنباکوی برش خورده است که در کاغذ محصور شده است و برای دود کردن استفاده می‌شود. سیگارها معمولاً از تنباکوی ریز بریده شده در کاغذ ساخته می‌شود. وقتی انتهای سیگار روشن می‌شود، دود از انتهای مخالف آن استنشاق می‌شود و نیکوتین مورد نیاز فرد را تامین می کند. میزان نیکوتین موجود در سیگار و کامدهی آن می تواند سنگین یا سبک بودن آن را مشخص کند. در این مقاله به معرفی سنگین ترین سیگارها در ایران می پردازیم پس با ما همراه باشید.

سیگار سنگین چیست؟

سیگار معمولی حدود ۱۰۰ میلی گرم تنباکو دارد اما در برخی سیگارها این میزان اندکی بالا است که به آنها سیگار سنگین گفته می شود. سیگارهای سنگین طعم تلختر و تندتری دارند و ضربه های شدیدتری به گلو وارد می کنند و برای افرادی که برای اولین بار می خواهند سیگار بکشند مناسب نیست.

فهرست سنگین ترین سیگارها در ایران
لیستی از سنگین ترین سیگارها در ایران

فهرست سنگین ترین سیگارها در ایران

  1. سیگار بهمن
  2. سیگار فروردین
  3. سیگار تیر
  4. سیگار سی 30
  5. سیگار کاسپین
  6. سیگار زیکا (Zica)
  7. سیگار تی فور T4
  8. سیگار جی وان G1
  9. سیگار مونتانا (Montana)
  10. سیگار مگنا (Magna)

1- سیگار بهمن

سیگار بهمن یکی از محصولات شرکت دخانیات ایران است که دارای بیست نخ سیگار کوچک با یک فیلتر زرد رنگ کوتاه می باشد و بهترین سیگار ایرانی برای کشیدن است. سیگار بهمن محبوب ترین و استاندارد ترین سیگار ایرانی می‌باشد که در قالب Classic از بسیاری نمونه‌های مشابه خارجی بهتر است. در ابتدا تنباکو سیگار بهمن از سوئیس به ایران وارد می شده است.

سیگارهای ایرانی چندوقتی است که دیگر مانند سال‌ها و دهه‌های قبل، طرفداران زیادی ندارند اما سیگار بهمن، همچنان جزو پرفروش‌ترین سیگار در ایران است که طرفداران خاص خودش دارد. میزان نیکوتین سیگار بهمن بین 0.3 تا 0.9 است و میزان قطران آن 3 تا 12 می باشد و جزو سیگارهای سنگین دسته بندی می شود.

وقتی صحبت از سیگار بهمن می شود اولین تصویری که به ذهن اکثر افراد می آید یک پاکت قدیمی قرمز و سفید است که رویش با فونتی بزرگ کلمه ی بهمن نوشته شده. اما سیگار بهمن انواع مختلفی دارد و حدود ۱۰ مدل از آن در بازار وجود دارد:

  • بهمن نانو مشکی
  • بهمن سوپر اسلیم
  • بهمن سوپر اسلیم مشکی
  • بهمن کوچک
  • بهمن لایت
  • بهمن اولترا لایت
  • بهمن کتابی

2- سیگار فروردین

سیگار فروردین یکی از قدیمی‌ترین سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران، تولید و توزیع می‌شود. این سیگار دارای بسته بندی کاغذی است و میزان نیکوتین و قطران آن بالاست و به ترتیب 1 و 10 می باشد و جزو سیگارهای سنگین، فیلتر قرمز و قدیمی است. این سیگار برخلاف محبوبیت از کیفیت چندان بالای برخوردار نیست. سیگار پر دودی است اما تلخی و تندی زیادی ندارد و گیرایی خوبی دارد. این سیگار از انواع سیگارهایی است که نسخه تقلبی آن در پاکستان تولید و وارد ایران می شود.

3- سیگار تیر

سیگار تیر یکی از قدیمی‌ترین سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران، تولید و توزیع می‌شود. این سیگار از جمله سیگارهای سنگین به حساب می آید و میزان نیکوتین آن 1 و قطران آن 13 می باشد. سیگار تیر انواع مختلفی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیر کوچک
  • تیر متوسط
  • تیر 5 ستاره
  • تیر اسلیم مشکی
  • تیر لایت

4- سی (30)

سیگار سی یکی از قدیمی‌ترین سیگارهای تولید شده در ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران، تولید و توزیع می‌گردد. میزان نیکوتین و قطران این سیگار 0.7 و 8 است و علی رغم اینکه جزو سیگارهای سنگین می باشد ولی دارای فیلتر سفید رنگ است. این سیگار کینگ سایز می باشد. سیگار 30 دارای روزنه هایی در فیلتر آن است که می تواند تندی و تلخی طعم آن را کاهش دهد اما در مجموع سیگار با کیفیت و قابل قبولی است.

5- سیگار کاسپین

سیگار کاسپین، یکی از سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران تولید و توزیع می‌گردد. میزان نیکوتین و قطران این سیگار سنگین به ترتیب 0.8 و 10 است.

6- سیگار زیکا (Zica)

سیگار زیکا، یکی از سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران تولید و توزیع می‌گردد. زیکا از انواع سیگارهای معروف و سنگین بوده و دارای بسته بندی کاغذی و فیلتر قرمز رنگ می باشد و میزان نیکوتین و قطران آن به ترتیب 0.4 و 11 می باشد. شرکت دخانیات ایران برای مدتی تولید این سیگار را متوقف کرده بود اما دوباره ساخت آن را از سر گرفته است. این سیگار انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • زیکا کوچک
  • زیکا لایت
  • زیکا سوپراسلیم
  • زیکا قرمز

7- سیگار تی فور T4

سیگار تی فور، یکی از سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران تولید و توزیع می‌گردد. میزان نیکوتین و قطران این سیگار 0.4 و 4 است. این سیگار دارای فیلتر نانو تک است و جزو سیگار های پرفروش شرکت دخانیات ایران می باشد. سیگار تی فور از انواع سیگارهای اولترا لایت و باریک است.

8- سیگار جی وان G1

سیگار جی وان، یکی از سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت آرین توتون صنعت که به صورت مخفف ATI گفته می شود، عرضه شده است که بعدها به عنوان GTI تغییر نام داد. این سیگار با طعم و فرآوری آمریکایی American Blend تولید شده است و میزان نیکوتین و قطران آن به ترتیب نوع نقره ای آن 0.5 و 5 و نوع مشکی آن 0.6 و 6 است. این سیگار در دو مدل عرضه شده است:

  • جی وان نانو بلک
  • جی وان سولو نقره ای
سیگار مونتانا (Montana)
معرفی انواع سیگار مونتانا

9- سیگار مونتانا (Montana)

سیگار مونتانا نام خود را از یکی از ایالات غربی امریکا گرفت است و توسط شرکن فیلیپ موریس تولید می شود. سیگار مونتانا یک نوع سیگار خام سنتی است که از تنباکوی استوایی تولید شده و کیفیت بالا و ترکیبات دقیقی دارد. همچنین سیگارهای مونتانا به دلیل شکل و طرح ویژه‌ای که دارند جالب توجه هستند. سیگار مونتانا با طعم تلخ و بالای خود مشهور است و از انواع سیگار های سنگین می باشد چون درصد نیکوتین بالاتری دارد. سیگار مونتانا انواع مختلفی دارد از جمله:

  • مونتانا اس لاین طلایی
  • مونتانا آبی دمی (Demi)
  • مونتانا طلایی کینگ
  • مونتانا نقره ای
  • مونتانا نانو نقره ای
  • مونتانا قرمز
  • مونتانا نانو مشکی

سیگار مونتانا اس لاین طلایی از تولیدات شرکت بی ای تی (BAT) در ایران است. این سیگار دارای نیکوتین ۰.۶ میلی‌گرم و قطران ۶ میلی‌گرم است. سیگار مونتانا اس لاین طلایی در سایز سوپراسلیم تولید شده است و در فیلتر آن از فیلتر سفید و فناوری فیلتر LS استفاده کرده‌اند. کام دهی سیگار مونتانا اس لاین طلایی مطابق با تمام سیگارهای سوپراسلیم کم است و گیرایی آن معمولی است.

10- سیگار مکنا (Magna)

این برند نیز جزو قدیمی ترین و محبوب ترین سیگارهای بازار ایران است چرا که هم از کیفیت بالا و هم از قیمت پایینی برخوردار است. این برند فعالیت خود را از سال 1980 شروع کرد و تاسیس آن نیز توسط شرکت تنباکوی ژاپن بود.

سیگار مگنا هم در بازارهای ایران فروش خوبی دارد. البته نسخه‌های ایرانی آن با نمونه‌های خارجی قابل قیاس نیستند. در ایران این سیگارها با طعم و مزه وینستون تولید می‌شوند یعنی اکثر کسانی که این سیگار را می‌کشند با سیگار وینستون هیچ مشکلی ندارند. اما نمونه خارجی آن به مراتب مرغوب‌تر از سیگار وینستون است و اصلا طراحی آن متفاوت با آنچه ما در ایران شاهد آن هستیم، می‌باشد. انواع سیگار مگنا عبارتند از:

  • مگنا قرمز
  • مگنا کلاسیک
  • مگنا لایت
  • مگنا اولترا
  • مگنا اولترا لایت
  • مگنا سکلت مشکی
  • مگنا نقره ای (کینگ سایز)

سوالات متدوال درباره سنگین ترین سیگارها در ایران

1- سنگین‌ترین نوع سیگار در ایران کدامند؟

در ایران سیگارهایی با نیکوتین بالا جزو سیگارهای سنگین محسوب می شوند که از انواع آنها می توان به بهمن، مونتانا، فروردین، جی وان، زیکا و غیره اشاره کرد.

2- چه ویژگی هایی یک سیگار را به عنوان سیگار سنگین مشخص می کند؟

سیگارهای سنگین معمولاً دارای مقدار بالایی نیکوتین و ترکیبات مضر مانند تار، کادمیم، و ترکیبات سمی دیگر هستند. همچنین کمیت و حجم دود تولید شده نیز یکی دیگر از ویژگی‌های سیگارهای سنگین است.

3- مصرف سیگارهای سنگین چه تأثیراتی بر سلامتی افراد مصرف کننده دارد؟

مصرف سیگارهای سنگین باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های تنفسی، و بسیاری از انواع سرطان می‌شود. همچنین، افراد ممکن است با مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیز مواجه شوند.

4- برای کاهش آسیب های ناشی از مصرف سیگارهای سنگین چه راهکارهایی وجود دارد؟ 

برای کاهش آسیب سیگارهای سنگین می توان از گزینه های جایگزین همچون سیگارهای الکترونیکی و ویپ استفاده کرد. وب سایت ویپرزکو بزرگترین و معتبرترین مرجع فروش ویپ و محصولات جانبی آن است که می توانید با خیال راحت خرید ویپ خود را انجام دهید.

5- آیا مصرف سیگارهای الکترونیکی در ایران نیز در حال افزایش است؟

بله، مصرف سیگارهای الکترونیکی و ویپ  در ایران نیز در حال افزایش است. این نوع سیگارها به عنوان جایگزین سیگارهای معمولی با سطح نیکوتین کمتر و حذف دود مطرح شده‌اند، اما هنوز مسائل بهداشتی و سلامتی مرتبط با آنها مورد بحث و بررسی است و توصیه می‌شود که برای حفظ سلامتی از هر دو نوع سیگار پرهیز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین