سیگار هیتس HEETS چیست و چه طعم هایی دارد؟

سیگار هیتس HEETS چیست و چه طعم هایی دارد؟
با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید

سیگار هینس نام یکی از برندهای سیگار است که برای استفاده با سیگار IQOS طراحی شده است. این سیگارها به جای احتراق و دود مضر، با استفاده از دمای پایین‌ گرم می‌شوند و بخاری حاوی نیکوتین تولید می‌کنند که توسط کاربر استنشاق می‌شود. این سیگارهای مخصوص سازگار با دستگاه های آیکاس هستند و با حس های سنگین و سبک عرضه می شوند تا شبیه سازی سیگارهای سنتی را برای شما انجام دهند. اگر می خواهید بدانید که سیگار هیتس چیست و طعم های مختلف سیگار هیتس را بشناسید در این مقاله با کارشناسان ویپرزکو همراه باشید.

سیگار هیتس (HEETS) چیست؟

سیگارهای هیتس که به عنوان HeatSticks نیز شناخته می‌شوند، چوب‌های تنباکوی طراحی شده‌ای هستند که برخلاف سیگارهای سنتی به جای سوزاندن تنباکو، توتون های خاصی را گرم می کنند و بخار تولید می نمایند. این فرایند توسط دستگاه IQOS انجام می شود. HEETS نام تجاری محصولات تنباکوی گرم شده (HTPs) است که توسط شرکت فیلیپ موریس اینترنشنال تولید می شود، یعنی همان شرکتی که سیگارهای مارلبرو را تولید می کند. هیت ها به گونه ای ساخته شده اند که حس و مدت زمان مصرف تنباکو را به اندازه یک سیگار ارائه دهند و هر هیتز با سیگار قابل مقایسه است.

سیگار هیتس که با نام تجاری HEETS وارد بازار شده است، در داخل دستگاه آیکاس قرار می گیرد و بدون احتراق و با استفاده از فناوری القایی از طریق تیغه داخل دستگاه تا دمای 350 درجه سانتیگراد گرم شده و بخار ایجاد می کند و مواد زاید از جمله کربن که بر اثر سوختگی توتون به وجود می آید نیز دفع می گردد. با استفاده از سیگارهای هیتس می‌توانید طعم تنباکو را بدون دود، بدون خاکستر و بوی کمتر در مقایسه با سیگارهای سنتی تجربه کنید.

هر بسته سیگار هیتس حاوی 20 چوب تنباکو است. سیگار هیتز حاوی نیکوتین است که اعتیادآور می باشد. دستگاه آیکاس امروزه خود را به عنوان جایگزینی برای سیگار های سنتی معرفی کرده است که 95 درصد مواد سمی کمتری نسبت به سیگارهای سنتی دارد. در این دستگاه ها شما به یک سیگار مخصوص یعنی هیتس نیاز دارید تا با قرار دادن آن درون دستگاه و روشن کردن آن از سیگار کشیدن خود لذت ببرید. دستگاه آیکاس تنباکو سیگار شما را گرم می کند تا شما بتوانید 14 کام با حس سیگار سنتی از آن بگیرید. این سیگارهای مخصوص آیکاس را برند های مختلفی با کیفیت های مختلف تولید می کنند.

ویژگی های سیگار هیتس عبارتند از:

  • سیگار هیتس هنگام استفاده با IQOS دود تولید نمی‌کند.
  • تنباکو به جای سوزاندن، توسط تیغه گرمایشی طراحی شده ویژه تا دمای کنترل شده (360 درجه سانتی گراد) گرم می‌شود.
  • بر خلاف سیگار سنتی که دود دست دوم تولید می کند سیگار هیتس بخار تولید می کند.
  • حاوی تنباکو واقعی و نیکوتین طبیعی موجود در تنباکو است.
  • سیگار هینس بوی کمتری نسبت به سیگار سنتی تولید می کند.
  • سیگار هیتس ۹۵ درصد مواد شیمیایی کمتری نسبت به سیگار معمولی تولید می‌کند و در نتیجه آسیب کمتری به محیط زیست می‌رساند.
  • فیلترهای HEETS استفاده شده تمیزتر هستند و کمتر از فیلترهای سیگار معمولی لکه و زردی ایجاد می کنند.

سیگار الکترونیکی آیکاس (IQOS) چیست؟

واژه آیکاس (I quit ordinary smoking) مخفف عبارت «من سیگار معمولی را ترک می‌کنم» می باشد و یکی از دستگاه هایی است که با فناوری تنباکوی گرم شده (HTPs) کار می کند. این محصولات که به عنوان محصولات تنباکوی گرما سوز نیز شناخته می شوند، دسته ای از دستگاه های انتقال تنباکو و نیکوتین هستند که با باتری کار می‌کند و بدون سوزاندن تنباکو آن را گرم کرده و به جای دود، بخار تولید می کنند. در نتیجه مواد مضر کمتری ایجاد می نمایند.

دستگاه های آیکوس برای این منظور، از استیک های تنباکویی خاصی که هیتس نامیده می شوند، استفاده می کنند. هولدر دستگاه، این استیک ها را گرم کرده و به جای دود بخار تولید می کند. این استیک ها با نام‌های تجاری مختلفی از جمله TEREA، SENTIA و DELIA نیز شناخته می شوند. همچنین این استیک ها در برخی کشورها با مارک‌های سیگار Marlboro و Parlament هم فروخته می‌شوند و در چندین طعم مختلف موجود هستند.

شرکت سازنده هیتس

شرکت فیلیپ موریس یکی از فعالان در حوزه تجهیزات اسموکینگ بوده که توانسته جایگاه مطلوبی را میان افراد به دست آورد. این شرکت بزرگترین تولید کننده سیگار هیتس در دنیاست. لازم به ذکر است سیگار هیتس را تنها می‌توان برای دستگاه سیگار الکترونیکی ایکاس استفاده کرد؛ چرا که این سیگار به هیچ عنوان آسیبی به ریه شما وارد نمی‌کند. شما می‌توانید با خرید هیتس و استفاده از آن به اندازه کافی نیکوتین وارد بدن خود کرده و احساس خود را از استعمال سیگار برآورده کنید. در واقع این فیلتر‌ها یکی از مرغوب‌ترین انواع تجهیزات سیگار الکترونیکی محسوب می‌شوند. از آنجایی که سیگار هیتس نمی‌سوزد، در نتیجه قطران آن صفر است!

اجزای تشکیل دهنده سیگار هیتس

سیگارهای هیتس محصولات تنباکویی ویژه هستند که حاوی موادی از تنباکو و چند بخش فیلتر می باشند. این تنباکو به گونه ای طراحی شده است که مخصوص استفاده برای دستگاه های آیکاس می باشد. سیگار هیتس از عناصری تشکیل شده که شامل یک بخش تنباکویی، لوله فیلتر توخالی، فیلتر لایه پلیمری، فیلتر دهانی سلولزی و کاغذ بیرونی و لبی دهان هستند. درمورد بخش تنباکویی باید گفت که توتون های آسیاب شده از انواع و مدل های مختلف توتون هستند که با یکدیگر ترکیب شده و ورقه جدید تنباکویی مناسب تولید هیتس را تشکیل می دهند. بخش فیلتر سه تیکه هیتس نیز به طوری طراحی شده که دود تولید شده را به سه روش فیلتر کند تا مواد مضرر درون تنباکوی اصلاح شده را به کمترین مقدار خود برساند. اجزی تشکیل دهنده سیگار هیتس عبارتند از:

  • پلاگ تنباکو
  • لوله استات توخالی
  • فیلتر لایه پلیمری
  • فیلتر دهانی سلولز استات
  • کاغذهای بیرونی و انتهایی دهانی
طعم های مختلف سیگار هیتس
انواع طعم های سیگار هیتس

طعم های مختلف سیگار هیتس

اکنون که با سیگار هیتس آشنا شدیم اجازه دهید به بررسی انواع سیگارهای هیتس و طعم ها و مدل های مختلف آنها بپردازیم. سیگار های نرمال هیتس در طعم های پایه مختلفی تولید می شوند، که این طعم ها ترکیب پایه طعم تنباکو با کمی طعم دهنده های مختلف است. برخی از طعم های مختلف سیگار HEETS برای دستگاه های IQOS عبارتند از:

  • هیتز آبی: تنباکو، منتول، نعناع فلفلی۱
  • هیتز آمبر: تنباکوی ملایم، برشته شده
  • هیتز زرد: تنباکوی سبک
  • هیتز ارغوانی: تنباکو منتول، میوه های جنگلی
  • هیتز سبز: تنباکو، نعناع
  • هیتز فیروزه ای: منتول
  • هیتز برنزی: شکلات، کاکائو، میوه های خشک
  • هیتز بنفش: توت، منتول
  • هیت سبز جنگلی: نعناع، ​​میوه ای
  • هیتز جید خنک: نعناع، ​​تنباکو
  • هیتز سیاه YUGEN : طعم تنباکویی و نیکوتین معادل Marlboro Fruit میوه و گل
  • هیتز سیاه DIMENSIONS : طعم تنباکویی و نیکوتین معادل Marlboro Gold-Light (مارلبرو الترا لایت)
  • هیتز سیاه NOOR : طعم تنباکویی و نیکوتین معادل Marlboro Gold-Light نت های آجیلی و خامه ای گرم که از همان ابتدا با گرم شدن تنباکو در داخل چوب احساس می کنید
  • و…..

سیگار هیتس بنفش یا Purple Wave

این سیگار جذاب که برای سلیقه های خنک و فانتزی طراحی شده است عطری از بلوبری را در پس زمینه تنباکویی خود به شما ارائه می دهد تا لذت سیگار کشیدن را برای شما بیشتر کند. این عطر بلوبری ملایم به مقداری نعنا همراه شده است که علاوه بر طعمی دلپذیر گلو شما را تازه و خنک نگه دارد.

سیگار هیتس نارنجی یا Sienna

هیتس نارنجی با طعم شدیدی از تنباکو همراه است. این طعم سیگار هیتس ترکیبی از نمونه های مختلف تنباکو برشته شده است که با یک رایحه چوبی عرضه می شود. جذابیت این طعم زمانی بیشتر می شود که رایحه تنباکویی و چوبی زمخت آن با عطر چایی همراه می شود. این سیگار هیتس طوری طراحی شده تا حس سیگار سنگینتری را به شما در زمان استفاده بدهد.

سیگار هیتس تیک Teak

سیگار هیتس تیک یکی از سیگارهای پرطرفدار از سری کلاسیک سیگار هیتس است. این سیگار انتخاب دوم افرادی است که سیگار نقره ای هیتس را مصرف می کنند و از طعم کلاسیک سیگار لذت می برند. این سیگار هیتس طعمی ملایم با حس سیگار های سبک را برای شما فراهم می آورد که در پس زمینه طعمی خود، یک طعم ملایم آجیلی مانند فندق، بادام و غیره را دارد. اگر شما هم از طعم کلاسیک خواستید یک تنوع را تجربه کنید، هیتس تیک می تواند تجربه خوبی برای شما باشد.

سیگارهیتس امبر Amber

در آمار جهانی فروش سیگارهای هیتس، هیتس امبر بیشترین فروش را دارد. این فروش زیاد ناشی از این است که نزدیکترین طعم به سیگارهای سنتی را به مصرف کننده می دهد. هیتس امبر که در پایه تشکیل شده از تنباکو غلیظ و رول شده که با طعم چوب همراه شده می باشد. این سیگار هیتس به شما مزه غلیظی از سیگارهای کلاسیک را می دهد و حسی شبیه به سیگارهای سنگین مختلف دارد.

سیگار هیتس سبز Green

سیگار هیتس سبز برای افرادی طراحی شده که سبکترین حس سیگار را از هیتس خود می خواهند. تجربه این سیگار هیتس مانند سیگار های نعنایی موجود در بازار می باشد که یک تجربه خنک را به مصرف کننده خود می دهد. در بین سیگارهای هیتس چند نمونه دارای طعم نعنایی می باشند اما سیگار هیتس سبزف غلیظ ترین تجربه را از نعنا در بین همه هیتس های موجود دارد.

سیگار هیتس برونز Btonze

سیگار هیتس برنز یکی دیگر از سیگار های پرطرفدار بین افرادی است که سیگار هایی با ضربه گلو بیشتر را ترجیح می دهند. هیتس برونز تشکیل شده از رایحه آرامی از تنباکو عطری ترکیب شده است که با رایحه کاکائو و میوه های خشک همراه شده است. هیتس برنز نیز مانند سینا تجربه ای از یک سیگار سنگین با همان مقدار نیکوتین 0.5 میلی گرم را به شما می دهد.

سیگار هیتس نور Noor

علاوه بر سری کلاسیک هیتس این سیگارها در سری دیگری به نام سری دایمنشن نیز عرضه می شوند که سری خاص هیتس هستند. سیگار هیتس دایمنشن نور (DIMENSIONS) یکی از آنها است که طعمی گرم و خاص از تنباکو ترکیبی را به شما ارائه می دهد که در پس زمینه خود با طعم مغزها و کاکتوس همراه شده است. هیتس دایمنشن نور علاوه بر حس سنگینی از سیگار مناسب افرادی است که به دنبال طعم های خاص سیگار هستند و از آنها لذت می برند.

سیگار هیتس ارمنی چیست؟

در بازار ارمنستان، هفت نوع استیک HEETS موجود است. پنج نوع از سری کلاسیک و دو نوع از مجموعه ممتاز است. سری کلاسیک شامل کهربایی است که شبیه مارلبورو قرمز کامل، زرد، طلایی سبک‌تر مارلبورو، فیروزه و برنز است. مجموعه ممتاز شامل زینگ بنفش و سبز است. طعم هیتز بسته به کشور و منطقه متفاوت است و همه طعم ها در همه بازارها موجود نیستند.

سیگار هیتس ارمنی نقره ای silver

HEETS Silver نوعی سیگار است با ترکیب متعادلی از تنباکو برشته شده با رایحه های ملایم گیاهان تند است. سیلور هیت در آمریکا تولید می شود و در بسته های ۱۰ تایی یا بسته های ۲۰ تایی چوب می‌باشد.

سیگار هیتس ارمنی یوگن Yugen

این محصول بخشی از مجموعه Heets Creations Yugen است که یک خط از محصولات تنباکو است که پایه تنباکویی قوی و رایحه ملایم منتول دارند. سیگار هیتس ارمنی یوگن حاوی 5 میلی گرم طعم گل همراه با تنباکو استو به عنوان داشتن ترکیبی از طعم های گلی و میوه ای شدید توصیف می شود همچنین دارای چندین فیلتر برای فیلتر کردن آلاینده ها است.

سیگار هیتس ارمنی برنز Bronze

سیگار هیتس برنز نوعی چوب تنباکویی است که طعمی غنی و گرم از تنباکو ایجاد می کند. برگ‌های تنباکوی مورد استفاده در ساخت هیتز برنز با دقت انتخاب شده و از سرتاسر جهان ترکیب شده‌ است، که در صورت استفاده با IQOS طعم منحصر به فردی ایجاد می‌کند. هیتز برنز دارای ترکیب تنباکوی ملایم و رمانتیک است که با رایحه کاکائو و میوه خشک ترکیب شده و دارای طعمی شدید است که با طعم سنتی تنباکو اضافه می شود و ترکیبی غنی از طعم مخملی با احساس نت های مالت داغ می دهد.

فیلتر هیتس چیست؟
سطوح فیلتر سیگار هیتس

فیلتر هیتس چیست؟

ممکن است در زمان استفاده از سیگار آیکاس خود به طعم پلاستیکی پی برده باشید. این طعم ناشی از فیلتر سیگار آیکاس است که از پلاستیک تشکیل شده است. سه سطح تشکیل دهنده فیلتر های سیگار هیتس به ترتیب عبارتند از:

  • فیلتر نمکی توخالی

فیلتر نمکی توخالی سموم باقی مانده در تنباکو را جذب می کند.

  • فیلتر لایه پلیمری

فیلتر لایه پلیمری هم برای جداسازی ذرات درشت موجود در دود تنباکو است.

  • فیلتر سلولزی

لایه آخر سلولزی نیز کار فیلتر سیگارهای معمولی را انجام می دهد و در دهان قرار می گیرد.

سوالات متداول

1- سیگار هیتس HEET چیست؟

سیگار هیتس چوب های تنباکو هستند که به طور خاص برای استفاده با IQOS، یک دستگاه تنباکو گرم شده طراحی شده اند. آنها سیگار نیستند بلکه چوب تنباکو هستند که برای تولید بخار حاوی نیکوتین گرم شده اند.

2- سیگار هیتس چگونه کار می کنند؟

سیگار هیتس در دستگاه IQOS قرار می گیرند و در دمای پایین تری نسبت به سیگارهای سنتی گرم می شوند. این فرآیند گرمایش، بخار تنباکو ایجاد می کند که کاربران آن را استنشاق می کنند، نه دود تولید شده توسط احتراق!

3- آیا سیگار هیتس از سیگارهای سنتی ایمن تر است؟

اگرچه ممکن است سیگار هیتس را به طور بالقوه کم ضررتر از سیگار سنتی تصور کنند، اما همچنان حاوی نیکوتین و سایر مواد شیمیایی مضر هستند. اثرات دراز مدت استفاده از محصولات تنباکوی گرم شده بر سلامتی هنوز در حال بررسی است.

4- سیگار هیتس چه طعم هایی دارند؟

بسته به در دسترس بودن منطقه و خط تولید، سیگارهای هیتس در طعم های مختلفی از جمله منتول، تنباکو و موارد دیگر عرضه می شوند.

5- چگونه از سیگار هیتس استفاده می کنید؟

برای استفاده از سیگار هیتس کافی است چوب تنباکو را داخل دستگاه IQOS قرار دهید و دستورالعمل های دستگاه را برای گرم کردن و استنشاق بخار دنبال کنید.

6- آیا سیگار هیتس حاوی نیکوتین است؟

بله،سیگار هیتس حاوی نیکوتین است، زیرا از تنباکوی فشرده ساخته شده است. محتوای نیکوتین ممکن است بسته به نوع خاص متفاوت باشد.

7- آیا استفاده از سیگار هیتس خطراتی برای سلامتی دارد؟

اگرچه ممکن است سیگار هیتس به دلیل عدم احتراق، مواد شیمیایی مضر کمتری نسبت به سیگارهای سنتی تولید کنند، اما همچنان خطرات سلامتی از جمله اعتیاد به نیکوتین و اثرات نامطلوب بالقوه بر سلامت ریه دارند.

8- آیا سیگار هیتس قانونی است؟

قانونی بودن سیگار هیتس در کشورها و مناطق مختلف متفاوت است. در برخی مکان ها، آنها مشابه سایر محصولات تنباکو تنظیم می شوند، در حالی که در برخی دیگر، ممکن است با محدودیت ها یا ممنوعیت های خاصی مواجه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین