10 برند از سبک ترین سیگارها در ایران

10 برند از سبک ترین سیگارها در ایران
با نظردهی در پست های بلاگ 10 امتیاز کسب کنید

تقاضا برای سبک ترین سیگارها در ایران با پایین ترین سطح قطران و نیکوتین به طور فزاینده ای افزایش یافته است. این تغییر اغلب ناشی از نگرانی‌های سلامتی در رابطه با دود سیگار و تمایل به طعم سیگارهای سبک است. یک سیگار معمولی حاوی حدود 4000 ماده مختلف است که وقتی بسوزند می توانند بیش از 7000 ماده شیمیایی تولید کنند که این مواد آسیب شدیدی به ریه و سیستم تنفسی وارد می کنند.

برخی از این مواد مضر تلخ قطران و نیکوتین در کنار سایر مواد خطرناک مانند تولوئن، مونوکسید کربن، کادمیوم، آرسنیک، متان، بوتان، متانول، هیدروژن سیانید و غیره هستند. این مشکل زمانی حادتر می شود که بدانیم حدود 60 مورد از این مواد شیمیایی سرطان زا هستند. با شناسایی سیگارهایی که سطوح کمتری از این مواد مضر را دارند افراد سیگاری می توانند انتخاب هایی داشته باشند که به طور بالقوه برخی از خطرات مرتبط با سیگار را کاهش می دهند.

کارشناسان ویپرزکو در این راهنما فهرستی از سبک ترین سیگارها در ایران را برای شما گرد آورده اند که میزان نیکوتین و قطران کمتری دارند. البته مهم است که به یاد داشته باشید که چیزی به نام سیگار سالم وجود ندارد. و به یاد داشته باشید اگر یک سیگار سبک را بیشتر یا عمیق تر از یک سیگار معمولی استنشاق کنید به همان میزان برای بدن مضر خواهد بود.

سبک ترین سیگارها در ایران

برای کسانی که به دنبال طعم ملایم تر و اثر سبک تر سیگار هستند، ما فهرستی از مارک های سبک ترین سیگارها در ایران با کمترین میزان قطران و نیکوتین را تهیه کرده ایم:

  1. سیگار مارلبرو اولترا لایت (Marlboro Ultra Lights)
  2. سیگار وینستون ایکس سنس وایت مینی (Winston Xsence white Mini)
  3. سیگار پال مال سوپر اسلیم سیلور (Pall Mall Super Slims Silver)
  4. سیگار دیوید آف وان اسلیم ( Davidoff one Slims)
  5. سیگار وست وایت (West White)
  6. سیگار کمل وان (Camel One)
  7. سیگار ویرجینیا اسلیمز سوپر اسلیم (Virginia Slims Superslims)
  8. سیگار گلمور سوپر اسلیم امبر (Glamour Super Slims Amber)
  9. دانهیل فاین کات (Dunhill Fine Cut)
  10. سیگار ناپولی وان واین (Napoli One)

1- سیگار مارلبرو اولترا لایت (Marlboro Ultra Lights)

  • تیکوتین: 0.4 میلی گرم
  • قطران: 4 میلی گرم

معروف ترین و شناخته شده ترین مارک سیگار سبک برند محبوب مارلبرو می باشد که یکی از پر طرفدار ترین برندهای سیگار در ایالات متحده می باشد. این سیگار در لیست سبک ترین و کم بوترین سیگارها قرار دارد. همچنین Marlboro در میان برترین برند های سیگار با کمترین میزان قطران و نیکوتین در سال 2019 شناخته شده است. برند مارلبرو متعلق به شرکت فیلیپ موریس اینترنشنال (Philip Morris International Inc) می باشد و پرفروش ترین محصول این شرکت است.

سیگار مارلبرو اولترا لایت همچنان که از نامش پیداست سبک‌ترین محصول کمپانی مارلبرو با سایز اسلیم است، اگر به دنبال سبک ترین محصول در سایز اسلیم هستید این سیگار گزینه‌ی مناسبی برای شماست که به علت سایز مناسب و مقدار نیکوتین پایین آن بسیار پرطرفدار می باشد. مالبرو اولترا لایت سیگار محبوب خانم هاست اما تاحدودی قیمت آن بالاست.

2- سیگار وینستون ایکس سنس وایت مینی (Winston Xsence white Mini)

  • تیکوتین: 0.1 میلی گرم
  • قطران:1 میلی گرم

سیگار وینستون یکی از برندهای محبوب در آمریکاست که انواع سبک را نیز ارائه می دهد و متعلق به شرکت امپریال توباکو (Imperial Tobacco) می باشد. این سیگار بسیار سبک است که مورد استفاده افراد بسیاری در سراسر جهان قرار می گیرد و جزو سیگارهای کم بو و کم ضرر نیز قرار دارد. ورژن سیلور آن ظاهری آراسته و زیبا با نوشتار اروپایی است اما ماهیت این سیگار اروپایی نیست و توسط نمایندگی های شرکت jti در آسیا به تولید می رسد.

این سیگار با کاغذ و فناوری less smell به تولید رسیده که همین امر باعث کم بو و سبک شدن این محصول می شود. سیگار وینستون ایکس سنس یکی از محصولات محبوب است که عطر و طعم توتون وینستون کاملا قابل استشمام است. در نگاه کلی سیگاری قابل قبول و مناسب مصارف همیشگی می توان در نظر گرفت که گزینه مناسبی برای جایگزین کردن سیگارهای داخلی می باشد.

3- سیگار پال مال سوپر اسلیم سیلور (Pall Mall Super Slims Silver)

  • تیکوتین: 0.1 میلی گرم
  • قطران:1 میلی گرم

سیگار سبک پال مال حدود 121 سال پیش وارد بازار جهانی شد، این برند در ابتدا توسط شخصی به نام باتلر در سال 1899 تولید گردید. حق پخش جهانی برند پال مال به شرکت بریتیش امریکن توباکو (British American Tobacco p.l.c) تعلق دارد که یکی از قویترین شرکت‌ های دخانیات در جهان می باشد. یکی از مدل‌های این برند سیگار پال مال سوپر اسلیم نقره‌ای است. این سیگار جزو سیگارهای کم ضرر و کم بو می باشد که بسیار معروف است.

4- سیگار دیوید آف وان اسلیم ( Davidoff one Slims)

  • نیکوتین: ۰/۵ میلی گرم
  • قطران: ۰/۶ میلی گرم

سیگار سبک دیدوید اف یک محصول بسیار خاص است که ذهنیت ایده پردازی را در مخاطب خود افزایش می دهد. شعار این محصول ایده پردازی و خلاق بودن است. طراحی بسته بندی این محصول هم بسیار خلاقانه می باشد که برای باز کردن بایستی انگشت شستتون روی کلمه D فشار دهید و بالا بکشید تا باز شود. این سیگار ساخت کشور انگلستان می باشد که تولید کننده یکی از بهترین برند تنباکو در دنیا است. این سیگار بدون طعم است و در سایز کوچک یا اسلیم عرضه می شود.

سبک ترین سیگارها در ایران
معرفی سبک ترین سیگارها در ایران

5- سیگار وست وایت (West White)

  • تیکوتین: 0.2 میلی گرم
  • قطران:2 میلی گرم

سیگار سبک وست وایت یک برند سیگار آلمانی است که متعلق به شرکت امپریال برندز (Imperial Brands) یک شرکت چندملیتی دخانیات بریتانیایی است. سیگار وست وایت در درجه اول یک مارک اروپایی است و یکی از مارک های سیگار محبوب می باشد که نسخه های کم قطران و نیکوتین را ارائه می دهد و در لیست سیگارهایی قرار دارد که دارای بویی ملایمی هستند.

6- سیگار کمل وان (Camel One)

  • تیکوتین: 0.1 میلی گرم
  • قطران:1 میلی گرم

سیگار کمل در لیست سیگارهای سبک و کم بو قرار دارد و یکی از برندهای پرفروش سیگار در ایالات متحده است و جای تعجب نیست که چرا این شرکت طیف وسیعی از سلیقه ها را پوشش می دهد. همچنین این شرکت متعلق به رینولدز امریکن (Reynolds American) است که زیرمجموعه British American Tobacco p.l.c می باشد. سیگار کمل وان اصل در کشور آلمان تولید شده است. این سیگار مناسب برای کسانی است که  علاقه مند به طعم واقعی توتون هستند.

7- سیگار ویرجینیا اسلیمز سوپر اسلیم (Virginia Slims Superslims)

  • تیکوتین: 0.1 میلی گرم
  • قطران: 1 میلی گرم

سیگار سبک ویرجینیا اسلیمز یک برند سیگار تولید شده در ایالات متحده آمریکا است که در حال حاضر توسط شرکت فیلیپ موریس (Philip Morris International)  تولید می‌شود. مالک فعلی این برند نیز فیلیپ موریس است. این برند در سال ۱۹۶۸ پایه‌گذاری گردید و یک برند قدیمی و پر سابقه است. ویرجینیا یک برند سیگار است که متعلق به غول صنعت تنباکو Altria (NYSE:MO) می باشد. این برند را معمولا بیشتر خانم ها مصرف می کنند و مورد علاقه آنهاست و طیفی از انواع سیگارهای سبک را ارائه می دهد که ویرجینیا سوپر اسلیمز یکی از آنهاست که دارای بوی ملایم و کمی می باشد.

8- سیگار گلمور سوپر اسلیم آمبور (Glamour Super Slims Amber)

  • تیکوتین: 0.1 میلی گرم
  • قطران: 1 میلی گرم

سیگارهای سبک برند گلامور عموماً جزو سیگارهایی می باشند که کم‌ترین تار و نیکوتین را دارند و یکی از سیگارهای اسلیم پیشرو هستند. این سیگار برای کسانی ایده آل است که به دنبال طعم ملایم تر و سبک تر سیگار هستند. برند گلامور متعلق به شرکت دخانیات گالاهر (Gallaher Group) است. سیگار گلمور آمبور سوپر اسلیم یکی از سبک ترین و کم بوترین انواع آن است.

9- دانهیل فاین کات (Dunhill Fine Cut)

  • تیکوتین: 1میلی گرم
  • قطران: 01 میلی گرم

دانهیل یک برند سیگار بریتانیایی است که در حال حاضر توسط BAT (British American Tobacco) تولید می شود. این برند نام خود را از تنباکو فروش انگلیسی آلفرد دانهیل گرفته است. این سیگارها در شهر وست مینستر انگلستان ثبت و تولید می شوند. سیگارهای دانهیل جزء سیگارها اعلا و برتر محسوب می شوند. فاقد مواد افزودنی و از تنباکو 100٪ ویرجینیا درست می شوند. انواع مختلفی وجود دارد که از نظر قیمت و طعم متفاوت هستند. سیگار های سبک دانهیل به دلیل طعم شیرین و طبیعی خود که برگرفته از تنباکوی با کیفیت است به شهرت رسیدند. این سیگارها بخاطر کاغذ و توتون خاص مدت زمان بیشتری نسبت به سیگارهای دیگر می سوزند.

سیگار دانهیل انواع مختلفی دارد که از انواع دانهیل ها می توان به دانهیل آبی و فاین کات اشاره کرد. سیگارهای Dunhill Fine Cut به دلیل تکنیک منحصر به فرد در برش تنباکو معروف هستند. هر اینچ تنباکو 46 بار قطع می شود. این عطر و طعم دلپذیر تنباکو در هر برش بدست آمده محسوس است با این کار هر پُک از سیگار طعمی خاص به شما ارائه می دهد.

10- سیگار ناپولی وان واین (Napoli One)

  • تیکوتین: 1میلی گرم
  • قطران: 01 میلی گرم

سیگار ناپولی سفید (napoli) یک سیگار سبک و با طعم عالی است و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. این سیگار نسبتاً در بازار جدید است و از سال 1402 در بازار ایران مشهور شد. بسته بندی این سیگار بسیار شیک و ساده است و یکی از زیباترین بسته‌بندی های بازار می باشد. سیگار ناپولی سفید (napoli) با نیکوتین 0.1 و قطران 1 یک سیگار کم بو و سبک می باشد ولی در عین حال گیرایی خوبی دارد و از کشیدن آن قطعاً لذت خواهید برد. سیگارهای سبک برای کسانی که میخواهند سیگار را ترک نمایند و یا ضرر کمتری به سلامت خود وارد کنند گزینه بسیار مناسبی است.

ناپولی سیگار ایتالیایی است که برند های مطرحی مانند فورمن Forman را پشت سر گذاشته و امروز طرفداران بیشتری نسبت به برند های سیگارهای سبک در ایران دارد. اگر به دنبال یک سیگار شیک، خاص پسند و سبک می باشید سیگار ناپولی سفید (napoli) گزینه مناسبی برای شما می باشد. این سیگار بسیار سبک است در عین حال نیکوتین را به خوبی ارائه می دهد و حس نیاز را برطرف می کند. دود خوب، طعم خوب و بسته بندی زیبا 3 ویژگی برتر این سیگار می باشد اما برای افرادی که سیگارهای سنگین دوست دارند گزینه مناسبی نیست.

آینده سیگارهای سبک

روندهای اخیر بازار نشان دهنده تغییر قابل توجهی به سمت سیگارهای سبک و کم نیکوتین است. توسعه ای که ناشی از نگرانی های رو به رشد سلامتی و مقررات ضد سیگار است. این روند بر انطباق صنعت تنباکو با تقاضای مصرف کنندگان برای گزینه های سیگار کشیدن ایمن تر و تلاش جهانی برای کاهش نرخ سیگار تاکید می کند.

 سازمان غذا و دارو بر این موضوع تاکید دارد که شرکت های دخانیات سیگارهای سبک و کم نیکوتین خود را با عنوان محصولات با خطر اصلاح شده به بازار عرضه کند نه سیگارهای کم خطر و سالم!

نتیجه گیری

توسعه و ترویج سیگارهای سبک در ایران و جهان نشان دهنده یک گام مهم در جهت رسیدگی به نگرانی های بهداشت عمومی مرتبط با مصرف دخانیات است. این سیگارها با ارائه جایگزینی با محتوای نیکوتین کاهش یافته به افراد سیگاری، این پتانسیل را دارند که به تلاش های ترک سیگار کمک کرده و اثرات مضر اعتیاد به نیکوتین را کاهش دهند. علاوه بر این، معرفی آنها بر تعهد به استراتژی های کاهش آسیب در صنعت دخانیات تاکید می کند، که نشان دهنده تغییر به سمت اولویت دادن به سلامت و رفاه مصرف کننده است.

با این حال ادامه تحقیقات در مورد اثربخشی و تأثیر بلندمدت این محصولات بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که آنها واقعاً به عنوان ابزاری مناسب در مبارزه با بیماری‌های مرتبط با سیگار عمل می‌کنند. به طور کلی، سیگارهایسبک راه امیدوارکننده‌ای برای کاهش آسیب‌های ناشی از دخانیات و ارتقای آینده سالم‌تری برای افراد سیگاری و غیرسیگاری است.

سوالات متداول

1- سیگار سبک یا لایت چیست؟

سیگارهای سبک محصولات تنباکوی مهندسی شده‌ای هستند که در مقایسه با سیگارهای سنتی حاوی سطوح پایین‌تری از نیکوتین و قطران می باشند و هدف آنها کاهش پتانسیل اعتیادآوری و خطرات سلامتی سیگار است.

2- سیگارهای سبک چگونه عمل می کنند؟

سیگارهای سبک از طریق روش‌های مختلفی از جمله استفاده از مخلوط تنباکو با غلظت نیکوتین پایین، استفاده از فیلترهای تخصصی، یا افزودنی‌های مسدودکننده نیکوتین، میزان نیکوتین سیگار را کاهش می دهند.

3- آیا سیگارهای سبک ایمن تر از سیگارهای معمولی هستند؟

در حالی که سیگارهای سبک ممکن است به طور بالقوه اعتیاد به نیکوتین و برخی از خطرات مربوط به سلامتی را کاهش دهد اما آنها کاملاً بی خطر نیستند. این سیگارها نیز حاوی مواد شیمیایی مضر می باشند و خطرات سلامتی مرتبط با سیگار کشیدن را به همراه دارند.

4- آیا سیگارهای سبک می تواند به ترک سیگار کمک کنند؟

سیگارهای سبک ممکن است با کاهش تدریجی وابستگی به نیکوتین به تلاش برای ترک سیگار برای برخی افراد کمک کند. با این حال، ترک سیگار به طور کلی یا استفاده از روش های تایید شده ترک موثرترین روش باقی مانده است.

5- آیا سیگارهای سبک طعم متفاوتی دارند؟

بله سیگارهای سبک ممکن است به دلیل محتوای نیکوتین تغییر یافته طعم متفاوتی نسبت به سیگارهای معمولی داشته باشند. برخی از کاربران ممکن است متوجه طعم ملایم‌تر با شدت کمتر در آنها شوند.

6- آیا مصرف سیگارهای سبک عوارض جانبی دارد؟

در حالی که سیگارهای سبک با هدف کاهش اثرات منفی اعتیاد به نیکوتین همچنان خطرات سلامتی مرتبط با سیگار را به همراه دارند، از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات تنفسی و سرطان!

7- آیا سیگارهای سبک قدرت های مختلفی دارند؟

بله، سیگارهای سبک ممکن است دارای قدرت یا سطوح مختلف کاهش نیکوتین باشند که به سیگاری‌ها اجازه می‌دهد تا به مرور زمان مصرف نیکوتین خود را کاهش دهند.

8- آیا  قیمت سیگارهای سبک در ایران از سیگارهای معمولی گران تر است؟

بسته به عواملی مانند روش تولید، برند و تقاضای بازار، سیگارهای سبک ممکن است نسبت به سیگارهای معمولی قیمت نسبتا بالاتری  داشته باشند.

9- آیا می توان از سیگارهای سبک به عنوان جایگزین سیگارهای معمولی استفاده کرد؟

سیگارهای سبک ممکن است به عنوان کمکی موقت در کاهش وابستگی به نیکوتین یا دور شدن از سیگارهای معمولی عمل کنند اما در مصرف طولانی مدت باید با احتیاط انجام شوند و ترک سیگار به طور کلی هدف نهایی برای بهبود نتایج سلامتی است.

4 دیدگاه برای “10 برند از سبک ترین سیگارها در ایران

  1. حسین گفته:

    سلام علیکم.من مدت42سال سیگار کشیدم آرامش بخش نبود و لی سرطان وپروستات و کیست کلیه وتنگی مجرای تنفسی رابه من هدیه داد.هدیه سیگار کشیدن.نکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× پشتیبانی آنلاین